07 augusti 2006

Läget Just Nu - Vecka 32

Bra Saker Just Nu:

Pride 2006 Ny
Jag hade tänkt skriva någon form av sammanfattning av pride 2006 här i bloggen – men FF hann före och sammanfattade ungefär precis allt jag tycker också (han till och med tog namnet som jag laddat inför här i bloggen under hela Prideveckan) så det finns ingen anledning att göra det igen. Har nog aldrig varit så trött som efter de här fem sjukt intensiva partydagarna…men det var verkligen några helt fantastiska fester. Tack alla inblandade! Främst FF och BB såklart. Jag hade tänkt och planerat vår Prideperiod här i lägenheten sedan jag första gången steg in i den i ett snöigt och blaskigt januari-Stockholm… Tack QX-Ronny & EaS som förgyllde alla schlagergolv. Tack för schlagersällskapet, syrran! Tack alla kul folk man sprang på ute (jag hoppas jag träffar flera av er igen)! Vi ses igen om ett år bland regnbågsflaggorna i parken..och på Lino…och Berns…och på schlagerkvällen…och på Patricia på söndagen (vi vet exakt vilket klockslag vi är där för fjärde året då, eller hur BB?)
Semester 4v
Man skulle ha semester jämt. Har inte alls lust att börja jobba igen.
"Project Runway" Säsong 3 – TV-serie på Bravo Ny
Tror att en av de saker jag kommer att minnas mest av pridetiden är våra frukostar tillsammans med Heidi, Tim Gunn och de skickliga designerna i Project Runways nya säsong… Den Emmynominerade realityserien är tillbaka med stort självförtroende, nya kul utmaningar och ännu större karaktärer. Både jag och min favorit TV-bloggare TV-Gal jublar! …fast Liz Hurley är fortfarande ljusår charmigare som programledare för den brittiska varianten!
"I Don’t Feel Like Dancing" – Singel m Scissor Sisters 3v
Världens bästa låt just nu (Screw you Anders Nunstedt!) har nu en färglad, cool video (självklart) signerad Andy Soup. Titta på den här på förfesternas hemsidefavorit YouTube.
Arne Dahl 2v
Det blir av naturliga skäl inte mycket läst under Pride, men jag hann i alla fall avsluta Arnes fjärde (och dittills bästa) kriminalroman kallad "Europa Blues" – recension kommer snart i en blogg nära dig – och direkt ta sikte på nästa. Arne Dahls deckare är boksommaren 2006 i ett nötskal för mig.
Familjen Kanth Ny
Mitt nya smultronställe. Älskar att bara hänga där med mina favorit-barn och deras föräldrar. Att diskutera saker med en tvååring är en oerhörd energikick och jag är ledsnare än hon när jag måste åka hem… Dessutom känner jag mig aldrig så vuxen som när jag håller i mini-Mackan (en månad gammal) och aldrig så "jag-vet-att-man-inte-bör-göra-detta" som när jag försöker få tvååringen att käka upp sin korv genom att muta henne med (alkholfri) öl. Underbart.
FFs Hemlagade Marmelad Ny
Jordgubbar…rabarber…kanel…ingefära. Tillsammans blir det en alldeles ljuvlig marmelad som jag fick som Pridepresent av FF (tillsammans med bagles köpta på favoritstället "Egg&Milk" hemma i Göteborg). Fattar ni att man saknar den där mannen när han åker hem?
"House, MD" Säsong 2 – TV-serie (vanligen) på FOX 5v
Hoppas alla som har TV4 fattar att det här är det program som är det absolut största måstet att följa i höst på den kanalen!
Lill-Babs Köper TV-spel i "Ett Herrans Liv" – TV-klipp Ny
Det här är inte bara säsongens roligaste klipp, från en av årets roligaste TV-idéer. Det är numera ett absolut måste för att förstå vad jag och de jag hänger med pratar om när vi är ute… Chronicle - aribbic! Metal Gee! E’re onlajn??
"Populära Sibirien" – Kvarterskrog Ny
Har jag verkligen inte haft dem på listan tidigare i år? Jag tror inte det… Konstigt! För PS ligger inte bara bra till för att det är nära och bögvänligt…de har hejdlöst goda lammfärsbiffar också…och är perfekt när man inte orkar laga mat, eller måste möta favvo-P för en skvaller recap efter semestern. Ska jag byta lägenhet så måste det ligga i närheten av PS.

Tveksamma Saker Just Nu:

"Jaktsäsong" – Bok av Mats Strandberg
Köpte den på Pride och nu ska det bli intressant att få skapa sig en egen uppfattning, efter alla hans bloggar om den och efter alla sågande recensioner…

Dåliga Saker Just Nu

Transponderinlämning på 7Eleven
Det är inte bara det att jag gillade vägtullarna (som bilfri i innerstan) – den här veckan har man inte kunnat gå in och köpa en tidning på 7Eleven utan att behöva stå i kilometerlånga (nåja) köer för att folk ska lämna tillbaka sina transpondrar i kubik. Snark!
Stockholm Citys Schlagerbögar
Tror det mesta sades i Åsiktstorpedens olika blogginlägg i ämnet. Men ändå. Jag avskyr människor som är så kåta på uppmärksamhet kring sin egen person att de inte ser konsekvenserna av sitt handlande.
Partyutmattning
Förmodligen ett av de största "skyll dig själv" och "den som ger sig in i leken…" och så vidare som legat på denna listan…men det är grymt jobbigt i vilket fall.
Vädret Just Nu
När värmen försvann i början på förra veckan fick jag panik…och på ungefär en timme kändes sommaren som bortblåst och jag gnällde och gnällde. Men sedan kom den ju tillbaka igen – och FAN vad svår den är att sova i! Jag vet varken ut eller in längre.

Ungefär så just nu.

9 kommentarer:

Fredrik sa...

va skojar du? Stolthet & fördom, snodde jagd en framför din näsa? hihihihih..... hade ingen aning att vi tänkte SÅ lika...;-)

Oswald sa...

Du kanske anar ett mönster om du kollar vad jag kallade de andra Pridebloggarna... ;)
Det gör inget. Jag behövde det ju inte nu när du skrev så bra.

Klart vi tänker lika inom vissa områden. Vi pratar ju faktiskt ganska ofta. ;)

Aronson sa...

Hur dags ska man vara där på söndagen? Bra att veta till nästa år...

Oswald sa...

Men det kan jag ju inte avslöja här...då måste vi ju byta tid! :)

Aronson sa...

Ha ha. Jag bryr mig inte när ni går dit. Jag tänkte mer så att man slipper köa...

Anonym sa...

Det ska bli spännande att höra vad du tycker om Jaktsäsong. Jag ska också köpa den.

Jag lider också av värmen lite grann. På nätterna. Det är fukten, tror jag. Jag kom på att jag till nästa sommar ska köpa en ac. Elen ingår i hyran för min del, så driftskostnaden blir inte så hög :-)

Oswald sa...

Aronson: Vad jag menade var att om jag skriver det här så kan ju vem som helst läsa det...och då kaske en hel massa folk kommer den tiden och så stämmer den inte alls.
Jag kan berätta det för dig på andra vägar när det blir aktuellt. Promise! :)

Micke: Jag tänker VARJE år när det blir sådär 30 grader i Sverige att jag MÅSTE köpa en AC. Eller i alla fall en ordentlig fläkt... Men sedan när det kommer en vinter/vår som den vi hade i år - där det låg snö kvar till maj - så glömmer man bort det och tänkr "att det kan väl inte vara så farligt".
Jo, det kan det...

Kim da Costa sa...

:)
Borde inte Youtube fått en egen punkt på listan?!

Oswald sa...

Jo. Jag har haft en listplacering för tuben planerad i månader nu känns det som...men det har bara inte blivit av.
Men det lär komma.
Inte minst när året skall sammanfattas och årets bästa internetsidor skall koras här i bloggen. :)