06 september 2007

Pilotprojektet 2007

Canterbury's Law
Fox
Start: okänt – "Våren 2008"


När en av mina TV-favoriter Julianna Margulies återvänder till rutan (efter ett uppehåll sedan hennes karaktär stack iväg och bildade familj med George Clooney i Cityakuten) är det alltså i rollen som Elizabeth Canterbury – en stenhård försvarsadvokat med egen firma. Twisten gentemot andra advokatserier här skall väl vara att det dels är en kvinna som är skoningslös workoholic med egen firma i huvudrollen och dels att det är hennes man (spelad i piloten av Linus Roache, men efteråt ersatt av Aidan Quinn (som galet nog är två personer jag alltid blandar ihop)) som går hemma och blir ältar förlusten av deras gemensamma barn (han kidnappades/försvann och kom aldrig tillbaka) samtidigt som han mot sin vetskap blir bedragen men kanske anar att han äktenskap håller på att falla sönder. Förutom dessa delar som jag antar kommer binda ihop serien verkar detta vara en klassisk "ett fall per avsnitt"-show, där piloten innehåller ett fall med ett mördat barn…något som då (efter vad jag beskrev här ovan) såklart drabbar Cantebury lite mera personligt då hon måste försvara den anklagade barnamördaren. Hm. Okej. Zzzzzz. Eh. Nä. Host. Det här är väl inte dåligt och det har både likheter med (för mig oförstådda) hiten Shark och (mera förståeliga) fiaskot Justice från förra säsongen, men mitt intresse för ytterligare en rättegång/advokatserie där vitamininjektionerna med nya grepp är så små är verkligen inte högt. Kanske blir det här en minihit i vår som så småningom dyker upp med överdriven marknadsföring på TV3, men för mig känns det som det enda spännande är hur väl de lyckas dölja Margulies graviditet under första säsongen…

Fördel: Människor verkar aldrig tröttna på advokatserier. Julianna Margulies är omtyckt.
Nackdel: Vi har sett det så fruktansvärt många gånger förut.
Intressegrad: Låg
Gissat öde: Flopp.
Popp eller Poop? Have you reached a verdict? We have your Honor. What do you say? POOP!


[ingen trailer finns tillgänglig på YouTube]

Vad är Pilotprojektet 2007?

Inga kommentarer: