06 september 2007

Pilotprojektet 2007

Aliens in America
CW, Måndagar 20.30
Start: 1 oktober


Anledningen till att den här sitcomen om hur en familj i Wisconsin med uppsåtet att plocka in en utbytesstudent (helst en rågblond, snygg svensk(!) kille) för att höja statusen för den mobbade sonen i skolan istället får en ung pakistansk kille (med motsatt effekt som följd) är inte att den inte är rolig. För det är den. Till och med riktigt varmt och absurt rolig stundtals, med en humor som påminner mig om en snällare variant av den i Arrested Development och Scrubs (lamor i trädgården, studievägledaren som egentligen säljer bilar). Det beror inte heller på castingen. Nog för att jag såg piloten där Patrick Breen spelade den smått mesige pappan, men Gilmore Girls-Luke (Scott Patterson) som de tagit in i stället borde ju snarare höja tittarsiffrorna, och Amy Pietz (som jag känner igen mest från halvtaskiga sitcomen Caroline in the City för några år sedan) som morsan gillade jag med en gång.
Jag tror att det största problemet med Aliens in America äkan vara att det är en sitcom på CW. Okej, Everybody Hates Chris fungerar i och för sig – men där har du en stjärna (nåväl) som Chris Rock som frontar. Det har du inte i Aliens in America – och dessutom är det alltså ytterligare en sitccom med rasmotsättningar (även om fördomar mot araber nog är ett ganska nytt sitcomtema om jag inte missat något helt) som huvudtema på samma kanal, samma dag och sända efter varandra. Klurigt. Men själv kommer jag i alla fall att ge det en chans.

Fördel: Roligt
Nackdel: Sitcom på CW
Intressegrad: Lite över medel
Gissat öde: Flipp. Men då tänker jag positivt.
Popp or Poop? Ajm camming from Poppistan




Vad är Pilotprojektet 2007?

Inga kommentarer: