02 oktober 2007

Säsongsstart 2007

Desperate Housewives
4.01 Now You Know

Jag skulle absolut ljuga om jag sa att min entusiasm för ett nytt DH-avsnitt ens är i närheten av den besatthet jag kände under första säsongen av hemmafruarnas öden och äventyr. Desperate Housewives var ju den serie som boostade hela min TV-besatthet och som indirekt är den serie som gjort att den här bloggen finns och handlar så mycket om TV. Nåväl, få serier har gjort större magplask än det Marc Cherry lät sin förortssåpa göra under säsong två (avsnittslånga plotlines och ett urdumt mysterie) och även om det skärpte till sig rejält under säsong tre, så var det inte ens i närheten av sin forna glans – speciellt inte som Marcia Cross saknades hela vårsäsongen. Första avsnittet för säsong fyra gör mig dock försiktigt positiv; det etableras långsiktiga historietrådar för alla de fyra damerna (de flesta etablerade i säsongsfinalen i och för sig, men nu får man lite koll på vart de verkar leda), Teri Hatcher verkar få lite annat att göra än att snubbla i år och hennes olidliga dotter kommer kanske för en gångs skull få en funktion i serien, Marcia är fantastisk att ha tillbaka (man märker hur mycket serien lyfter bara hon är med) och även om nya gayparet inte dyker upp, så är säsongens andra nya par (The Mayfairs, spelade av Dana Delaney och Nathan Fillion) spelade av den bästa nyinflytten någonsin; bitchiga, snygga och med ett intressant mysterie i bakfickan. Kanske kan fjärde året på Wisteria Lane bli det som får mig tillbaka till min forna besatthet?

Popp or Poop? Every one has got a little dirty popp!

Inga kommentarer: