06 augusti 2006

Dag 5: Mättnad & Nostalgi

FF har just åkt.
Jag är redan nostalgisk...
Jag är nog inofficiell världsmästare på snabbnostalgi.
Jag saknar saker redan innan de slutat, typ.

För trots att BB (+PV) är kvar och det ska bli Patricia ikväll, så känns det lite som om Pride och (framförallt) semestern är slut nu när FF lämnat lägenheten...och det är lite tugnt.
Jag gillar att ha min bästis här i stan. Då känns Stockholm mera hemma än något annat.

Samtidigt är jag lite mätt på allt nu. På Pride. På partyn. På värmen. Min kropp behöver lite fasta tider, lite rutiner, lite träningspass...och mitt psyke behöver lite svalka och regn så man med gott samvete kan ligga inne och kolla nedladdad TV och läsa deckare...
...men jag tror allt det där går över snart - och jag lär förmodligen dansa häcken av mig till någon schlager i natt igen med BB och några av alla de nyfunna Stockholmsvännerna som kommer vara så bra att ha när hösten slår till på riktigt.

Och skulle allting ändå skita sig så finns ju alltid Scissor Sisters. Nu dessutom med en video!
Har full förståele för vem Kylie vill ha sjungandes på sitt bröllop kan jag säga...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det så trevligt på Pattan! Här blir det film och smågodis...

Fredrik sa...

Ja semestern är faktiskt slut nu.... och inte kunde jag sova inatt...

Kim da Costa sa...

Hoppas det var nice på P. Att du orkar trots din höga ålder! Jag är ett soffliggande vrak.

Oswald sa...

Jag är otäckt sliten också...
...men nu är det över för den här gången och jag kan reahbilitera mig i två dagar innan jobbet börjar.