01 oktober 2007

Säsongsstart 2007

Grey's Anatomy
4.01 A Change is Gonna Come

Egentligen känner jag att jag har skygglappar på när det gäller Grey's Anatomy. Jag vägrade helt acceptera att sista halva av säsong tre var långt ifrån den genialitet som avsnitten hade ett år innan, och jag vägrar nu (efter att ha sett första avsnittet av säsong fyra) att acceptera att när nu både Dr Addison Shepard och Dr Preston försvunnit känns det som om serien är i starkt behov av ett nytt gäng kirurger för att få igång intrigerna...och jag vägrar acceptera att Merediths och DrDreamys uppbrott faktiskt känns lika krystat som George och Izzys kärleksförhållande. Istället fokuserar jag på hur mycket det känns som en vitamininjektion att fyra av våra favorit (före detta) interns fått egna adepter att valla omkring, att Christina Yang var i högform, att Marc Sloan kanske äntligen får en plotline att bita i, och att adderandet av Merediths syrra och degraderandet av George kanske röra om lite i grytan bland alla inavlade intriger. Garnera med ett helt gäng Grey's Anatomy-låtar och (den kanske lite sjukliga) känslan hos undertecknad av att ett splitter nytt GA-avsnitt är något lyxigt, något speciellt, något man ska njuta av så mycket man kan, och betyget kanske blir lättare att förstå.

Popp eller Poop? Jag här en svag, svag puls; Popp! Popp! Popp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lite popp, lite mer poop. Det var inget roligt avsnitt direkt..

Oswald sa...

Jag tyckte faktiskt där fanns en hel del kul - inte minst Yangs spydiga kommentarer - men jag saknar inte så mycket humor i Grey's (den är mera en bonus) utan mera värmen och allt det som berörde och fick mig att gråta så smått i vart och vartannat avsnitt förr.

Men jag har förhoppningar på att det kommer tillbaka framöver. Det måste det bara göra.

Anonym sa...

Salut à tous,

Voulez-vous gagner des objets pour pas cher ?

Le site Bidou.ca est un un site amusant qui vous permet de remporter de fantastique cadeaux sans investir beaucoup!

Venez participer sur: [url=http://bidoubidou.ca/]bidou.ca[/url]

Anonym sa...

Greetings,

Thanks for sharing this link - but unfortunately it seems to be not working? Does anybody here at kempagbg.blogspot.com have a mirror or another source?


Cheers,
Oliver