04 augusti 2006

Dag 2: Schlagerdivor & Bloggbögar

Torsdagen började med en runda på stan och fortsatte med en massa champagne på balkongen. Regnet höll sig undan och på kvällen kunde jag äntligen få visa syrran vad charmen med en Pridesk schlagerafton är!
Här är en liten topplista från kvällen:

1. Edward af Sillén & Mark Levengood & Kören
[Grymt jobbat av EaS i år igen. Kanske liiite mindre bra än ifjol...men absolut tillräckligt. Mark var charmigare än någonsin. Kören var fantastisk med originalkoreografin till "Ett Liv med Dig" och i "Växeln Hallå" mm]
2. Titti Sjöblom "Fröken Ur Sång"
[Med accessoarer (en snitsig liten röd väska) och allt som hon kastade i vers två - helt enligt texten. Dessutom på pricken lik sin mamma i de gamla klippen från absolut första Sverigebidraget i ESC]
3. Janne Lucas "Växeln Hallå"
[Ifjol hade jag med en heterokollega som mest av ville höra Janne Lucas. Tyvärr var han där ett år för tidigt! Men nu fick vi se en grymt laddad mr Lucas (hämtad från sin fiskebåt) som verkade trivas som fisken i vattnet]

4. Lasse Berghagen "Jennie, Jennie", "Min Kärlekssång till Dig" & "En Kväll i Juni"
[Tror att jag börjar förstå var storheten med "Allsång på Skansen" låg FÖRR i alla fall. Underbart. Och Lasse grät nästan.]
5. Charmed "My Heart Goes Boom"
[En kul låt, som är fullständigt genialt överkoreograferad...och givetvis gjordes med alla originalrörelser]
6. Kate Ryan "Je Tadore"
[Så fruktansvärt mycket bättre nu (med nedtonad koreografi och antal dansare) än i ESC]
7. Towe Jaarnek "Ett Liv Med Dig"
[En av mina absoluta MF-favoriter, ever!]
8. Therese Lööf "Ingenting Går som Man Vill" &

Lisbeth Jagedahl "Varje Natt"
[Två sådana där låtar som jag älskade när de kom och därför ligger kvar i hjärnan och bara ploppar fram när de dyker upp här. Underbart!]
9. Queentastic "Absolutely Fabulous"
[Kul att få se dem live med Johan eftersom vi lyssnade ihjäl oss på den låten i Påsk när han var här]
10. Sandra Dahlberg "Jag Tar Det Jag Vill Ha"
[Så söt, charmig och lysande i sin rosa klänning...och låten är fortfarande värd ett bättre öde!]

Festen på Börsen var däremot ett totalt fiasko. Aplite folk och tråkiga artistuppträdanden. Lyckligtvis lyste QX-Ronny upp vårt sällskap iallafall.


Hoppas kunna få in lite bilder i bloggen från schlagerkvällen (från BB när vi lyckats synka PC&Mac) men så länge får ni hålla till godo med fem bögbloggare på bild. Ni får själva lista ut vem som är vem. Ingen av dem är iallafall Kim, för han dök först upp senare och var sitt vanliga, charmiga jag.
Ikväll blir det Mr Pojkbög Sverige på Berns.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick nöja mig mig med att höra "Vindarna viskar mitt namn" uppifrån Liljeholmsbron (när bron hängde sig i upprätt läge, folk blev aggressiva och försökte lyncha en taxichaffis och två segelbåtar förvirrat försökte komma förbi). Hade gett min högra lillfinger för att se THE REAL JANNE LUCAS.

Anonym sa...

Veckans Lassie:

Jag gick i parallellklass med Janne Lucas son Rasmus från 7:an till 9:an, och har på skolavslutningar och liknande fått min beskärda del av herr Lucas.

Anonym sa...

Åhh, jag älskar också Towe!

Anonym sa...

Vilken underbar blogg! ;-)
Håller helt med dig

Stor kram och tack
Edward a S

Kim da Costa sa...

Håller med dig om Titti och Kate Ryan och Sandra D. Tycker dock att det var bättre än förra året :)
"Charmig" - tack och püss.