11 september 2007

Pilotprojektet 2007

Cavemen
ABC, Tisdag 20.00
Start: 2 oktober


Idén kommer tydligen från en reklamfilm och den går helt enkelt ut på att cromagnon-människor fortfarande lever i vårt samhälle idag, och att de betraktas som en lägre stående ras. Därmed kan man alltså spela ut alla stereotypa, klassiska, rasistiska fördomar (cromagnoner begår alla brott, cromagnoner är lite dummare, cromagnoner får inga jobb, ingen vill att ens dotter ska gifta sig med en cromagnon) utan att reta upp någon folkgrupp på köpet. Smart va? Eller bara boooooring. Ryktet säg att pilotavsnittet anses så dåligt till och med av ABC (så varför ge grönt ljus till en hel serie? Hur desperata är ABC på att få en fungerande sitcom?) att de har filmat in ett nytt förstaavsnitt för att fånga folk, och att den piloten jag sett kommer dyka upp först en bit in i serien. Fan vet om det hjälper. Tre bröder (med extremt mycket hår…snacka om mycket tid i sminket för den här seriens 'stjärnor') handlar det i alla fall om, en är cynisk och bitter mot hur de behandlas av homosapiens, en är småkorkad och klumpig och den sista är den som det är meningen vi i TV-publiken ska relatera till och som har ett förhållande med en homosapiens-tjej och därmed får utstå blandförhållandet spott och spe. Jag kan inte säga att jag hatar det..det gör jag inte…men jag har absolut noll intresse för det här och tänker inte ägna en enda minut åt den här serien, så vida den inte (mot förmodan) får värsta buzzet på grund av någon form av första-pilot-hjälpen.

Fördel: Jag kommer faktiskt inte på något.
Nackdel: Töntig idé och det är inte roligt någonstans.
Intressegrad: Låg
Gissat öde: Flopp. Annars tappar jag tron helt på sitcomgenren.
Popp or Poop? Poop F.Kr




Vad är Pilotprojektet 2007?

Inga kommentarer: