26 september 2007

Säsongsstart 2007

How I Met Your Mother
3.01 Wait for It

Säsongens första avsnitt av How I Met Your Mother var...wait for it...wait for it... LEDGENDARY! Inte för att jag kan säga att det var oväntat – HIMYM är bland de tre roligaste TV-program jag vet – men antingen hade jag glömt hur kul jag brukar ha, eller också så var det helt enkelt så att avsnittet hade så många geniala element att man rättmätigt blev helt lycklig.

Några exempel:
Avsnittet fortsätter mitt i ett ord (samma ord som avslutade förra säsongen sista avsnitt)
Ungarna i början är tillbaka igen (förmodligen bara för ett avsnitt) och man återknyter till seriens titel genom att lägga in en historia om ett gult paraply som hintar om att det här är säsongen vi verkligen kommer få träffa (den förmodat ännu ocastade) morsan.
Enrique Iglesias är helt perfekt i rollen som Robins nya kille
Barney var i sitt esse
De sista minuterna med slap-nedräkningen fick mig nästan att stå upp och göra vågen

En nyfunnen kamrat skrattade så mycket att han nästan ramlade ur soffan, trots att han aldrig sett ett enda avsnitt innan, och det råder ingen tvekan om att HIMYM fortsätter ligga topp tre av "serier jag bara måste kasta mig över" den här säsongen också.

Popp or Poop? Suit-up and wait for it… Popp!
By the way…have you met Ted?

Inga kommentarer: