01 oktober 2007

Säsongsstart 2007

The Office
4.01 Fun Run

NBC har bestämt sig för att de första episoderna av The Office den här säsongen skall vara en timme istället för 30 minuter, något jag känner mig ganska kluven till. Nog för att jag älskar The Office och gärna får så mycket som möjligt av det – men samtidigt är en 30 minutersdos av Michael & Co alldeles lagom och en av orsakerna till att jag tycker så mycket om att se på det. Man kan liksom klämma in det på en fikarast. Nåväl... Det är räcker i vilket fall inte riktigt som anledning till att floppa något som är så kul som det här - en mening jag verkligen aldrig trodde jag skulle kunna skriva efter att ha kramat ihjäl den brittiska förlagan och älskat den till döds...och därefter stensågat hela projektet med en amerikansk The Office och avskytt de första episoderna av säsong ett. Nu är det helt klart annat ljud i den här trettiofyraåriga skällan.
Kontoret är tillbaka, Jim & Pam har börjat dejta (men försöker hålla det hemligt), Ryan har blivit chef på huvudkontoret till sin förra chefs stora förtret, Angela misstänker att Dwight har haft ihjäl hennes katt och Michael kör på Meredith så hon bryter höftbenet – vilket i slutändan får honom att anordna ett välgörenhets-lopp för folk med rabies... Allting är alltså precis lika kul som vanligt i vad som utan konkurens är en av världens tre roligaste TV-program (guess the other two) i min värld...och det utan ett enda hemskt burkat skratt.

Popp eller Poop? Pappers-Popp

Inga kommentarer: