Visar inlägg med etikett QX. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett QX. Visa alla inlägg

26 oktober 2011

Nya QX ute nu!

Nya QX är ute och där hittar ni månadens Speldosa plus två recensioner från undertecknad. Ni laddar ned den HÄR.

Speldosan (eller de låtar som finns på Spotify) hittar ni som vanligt HÄR (tillsammans med alla låtar från årets listor).

Dagens roligaste recension är ju annars den här i dagens Metro. ARG!

15 februari 2010

Gaygalan 2010

För oss som inte var där.

25 mars 2009

Så bra är PSB, Måns, Alcazar & BWO

Ikväll kommer aprilnumret av QX ut, där er favoritbloggare (nej, jag alltså) bidragit med fyra mer eller mindre insiktsfull skivrecensioner den här gången. Recensionerna i sig kommer dyka upp här i lite olika form vad det lider, men tills tidningen dyker upp kan ni ju underhålla er med att försöka gissa vilka betyg skivorna fått av mig.

Som ledtråd kan ni får min betygssättning i min iPod som jg satte efter den första lyssningen. Det säger kanske nada om vad jag tycker efter tio lysningar, men en liten hint kanske ni kan få.

Pet Shop Boys - Yes



Måns - MZW



Alcazar - Disco Defenders


BWO - Big Science

03 februari 2009

Dagens (gaygala-saltade) Micropop!

Hittade nästan inget kul att skriva kortisar om idag...och okej jag erkänner...jag är redan mentalt i Göteborg och i schlagerblogg-mode. Men ville bara säga att:

Rihanna har Obama på sin fingernagel.

Att Danny Boyle vann en DGA (regissörernas egna pris) för Bästa Filmregi var nog ingen förvånad över. Slumdog Millionaire har redan sorterat in sig den exklusiva lilla skara av filmer som i stort sett vunnit ALLA viktiga priser innan Oscarsgalan, en kategori som i stor sett bara filmerna The Lord of the Rings: The Return of the King och American Beauty tillhört tidigare. Däremot tycker jag att det är lite roligt att priset i den inte lika uppmärksammade klassen "Bästa realityshow-regissör" gick till en snubbe som heter Larry Carpenter för hans regi av avsnitt 2 säsong 10 av Americas Next Top Model!

Sylvester Stallone har bekräftat att det blir ytterligare en film om John Rambo.

Amy Poehlers nya komediserie har nu äntligen fått ett namn; i april drar Parks & Recreation igång och här kan ni se det absolut första vi fått se ifrån den. Jag tycker det verkar sjukt lovande.

Här är ännu en snygg affisch från kommande Watchmen-filmen.

Och så bara måste jag skriva lite personliga reflektioner från gårdagens Gaygala.

Petra Mede och Edward af Sillén är verkligen en match made in heaven. Jag har såklart alltid gillat Eds grejer, men i Mede har han hittat någon som kan leverera hans punchlines perfekt. Boktipsen med riktiga citat ur Anna Book och Faddes böcker var suveräna.

Jag var inte riktigt lika extatisk över årets artister (hallå, Kent var ju där ifjol...och Kleerup/Robyn året innan dess) men Christer Sjögren och I Love Europe får mig alltid på gott humör numera, Darin är verkligen suveränt duktig live och Marit & Titiyo var sjukt snygga och bra.

Vad gäller Marie Fredriksson så kan jag inte hjälpa utan att undra hur sjuk/frisk hon är nu för tiden. Hon ser verkligen inte helt kurant ut trots att hon sjunger lika bra som förr...

Satt precis bakom Patrik 1,5-bordet och där var det party vill jag lova. De hade nog tagit in en del skumpa redan till maten innan – och när de sedan fick komma ned och hämta upp TRE priser till bordet (Årets Film, Årets Duo och Årets Hetero) som alla kom med en flaska Champagne till alla inblandade (dvs typ 6-7 flaskor totalt) så var jag övertygad om att Patrik himself, Thomas Ljungman, skulle ramla de 1,5 meterna ner till golvet från avsatsen de satt på.

Gustav Skarsgårds tacktal efter att ha blivit Årets Hetero på galan var förövrigt ett av de absolut bästa på hela kvällen. Inte bara för hans geniala inledning med "Hallåååå. Jag har aldrig sagt att jag är hetero. Jag skulle vilja hålla det öppet!" men också för allt smart han sa därefter...

...mest känslosam var dock QX chefredaktör Anders Öhrman som nästan grät fram motiveringen till årets hederspristagare (hatbrottsjouren) - man ville bara springa upp på scen och krama honom!

Björn Gustafsson dansade igen. Till Coldplay denna gången. Och plötsligt sa han "Å så säger de att jag är överskattad" – vilket nog ungefär var vad 95% av publiken tänkte just då. Genial vändning.

Annars är jag mest nöjd med att QX "fixade till" alla de vinster de tidigare galorna missat helt. Amanda (ryktesvis kvällens absolut gladaste vinnare) som bästa artist, Empty Room som årets låt, och Patrik 1,5 som årets film.

Avslutningsvis vill jag bara tacka den anonyma bloggläsare som bara dök upp från ingenstans (och försvann lika fort) som sa att han läst bloggen i två år. Hur kul som helst! Snacka om att det är sådant som gör att det är roligt att fortsätta skriva...jag går runt nånstans och inbillar mig att jag vet vilka alla är som orkar läsa det här. Mera sådant! Tveka inte att hälsa...men stå ut med att jag blir helt förvirrad för det händer inte så ofta...

27 januari 2009

QX-omslagen avslöjade!

Nu är omslagen (jupp, plural) till QX schlagernummer färdiga (ni vet de jag bloggat om tidigare) och visst blev de snygga?



















Jag är grymt stolt -trots att jag inte gjorde något mer än att prata skit med artisterna och stå i vägen. Men ändå. Här kan ni läsa hela artikeln om QX schlagersatsning 2009.

28 oktober 2008

En vanlig dag på Qruiser...

Okej, jag är inte pryd på något sätt - och visst kan det ibland vara läge att kapa skitsnacket - men ett vad sägs om att åtminstone klämma in ett "hej" eller liknande i första messet man skickar? Speciellt om man själv inte ens har en bild på sin sida...

26 juni 2008

QX Juli kommer ut!

Nu kan ni ladda ned julinumret av QX typ HÄR, och denna gången handlar det mest om Europride och dess artister, seminarier, restauranger och så.

Dessutom innehåller numret en praktskandal (nåja) då min recension av Barnhemmet tappat ett QX och bara får en trea. den ska givetvis ha en fyra (kanske en svag femma i sin genre) och ingenting annat. Tell all your friends, så jag slipper skämmas!

Så, hoppa genast till QX.se och ladda ned nya numret. Här är en liten rolig teaser som jag inte har något som helst att göra med...men som jag skrattade gott åt till min frukostgröt.

29 december 2007

QX-Recensioner


















Tänkte det var bra om de fanns här...

30 oktober 2007

Stolta föräldrar till homosexuell tidning

Har just varit på en trevlig smygläsning av nya numret av QX, och japp...fast min medverkan är i stort sett minimal i detta nummer (tre skivrecensioner) så kände jag mig som en stolt förälder över det här numret.

Äntligen lite naket. Äntligen lite sex!
Tidningen är ju för f*n en bögtidning, men eftersom en oväntad massa HBT(QRSKLEMDSNDYTEBDKYLS*inför valfria bokstäver som gäller just nu*)-personer runt om i landet alltid blir upprörda så fort det handlar det minsta lilla om sex i tidningen så händer det ganska sällan (något som inte minst Bögjävlarna påpekade i sin bok i somras - så länge homosarna inreder och säger söta saker vid middagar så är de okej...var är sexet).

Inte för att jag säger att man inte kan ha åsikter om resultatet. Många kommer säket återigen rasa över att det är för mycket naket, andra över att det är för lite och ett tredje gäng över att man skildrar sex på ett felaktigt sätt när man nu väl gör det...

Strunt samma!
Själv tycker jag omslaget är dödsläckert (Izabella är ju svinsnygg, men QX egen Magda ligger inte långt efter), R's 48-timmars reportage på Stockholms videoklubbar fick mig att rodna (jag är så oskuldsfull och pryd), att börja med en utvikningskille (nåja) känns väldigt retro (men ganska kul) och avsnittet om tio-saker-vi-inte-vill-se-i-en-porrfilm fick mig att skratta högt.

Dessutom har jag förhandsinfo på vem som ska ersätta Mats Strandberg som krönikör i tidningen nu när den stöps om och förändras allt mer, och jag tycker det är ett otroligt spännande val. Vet inte om jag får berätta vem det är men det här kanske är en ledtråd. Eller också inte.

Glöm nu i alla fall inte plocka upp ett nummer imorgon när den släpps!

26 september 2007

Nytt Nummer Ute Ikväll!

Ikväll dyker nya numret av QX upp (tre skivrecensioner är facit för undertecknad den här månaden) och här kan ni som vanligt se hur den ser ut och vad den handlar om, och här kan ni som vanligt ladda ned den...

...vad som inte är som vanligt är att ni kan se lite reklam för den här!

30 augusti 2007

Det Här Stavfelet...

...skojar man inte bort!



















Uppdatering: Texten är min - men inte stavfelet. *pust* Kollade just den sista filen jag skickade och där står det "About You Now". Hurra! Trodde jag blivit riktigt, riktigt analfabetisk där ett tag.

29 augusti 2007

QX September

Trots vad som står att läsa HÄR så har jag inte varit ens i närheten av att recensera soundtracket till Hairspray (jag kan istället erkänna att en av låtarna därifrån kommer ligga på min Popplista på fredag eftersom den spelas allt flitigare i iPoden) och jag hoppas inte mitt namn står under den recensionen när QX septembernummer dyker upp ikväll.

Mitt namn hänger däremot mycket riktigt ihop med BWO-recensionen (håll utkik efter en mera utömmande recension här i bloggen i morgon) och med ytterligare en skiva plus en film. Dessutom får ni en försmak av Oswalds Popcorn's stora pilotgenomgång (som startar nästa vecka) när jag tipsar om fem nya TV-serier i tidningen, plus berättar lite om en av mina förhoppningar inför skivhösten. Allting i en homogaytidning nära er ikväll (som kommer finnas för nedladdning här).

31 januari 2007

En Orgie i Självgodhet

Vart ska man promota sig själv om inte i sin egen blogg?


Kila därför genast över till QX hemsida och ladda ned det nya, snygga schlagernumret.

Innehåller fyra recentioner från yours truly (med tanke på att Ronny sågar Darling och Magda hyllar Se Upp för Dårarna! så ska ni vara glada att undertecknad (och Edward af Sillén) räddar QX-filmsida med lite RIKTIGA betyg på filmer) och en helt ogenerad reklamspot för min & Ronnys Schlagerblogg.

I morgon kör schlagern igång. Jag är SÅ avundsjuk på Ronny som är på plats. Första delfinalen innehåller dessutom en låt som är så mycket schlager att den kan välta en...tja...vad nu man välter med schlager.

Å andra sidan älskar jag filmfestivallivet jag lever just nu (förutom att mitt dygn är helt upp å ned och att jag varit i min lägenhet ungefär en timme totalt (vaken tid) sedan i fredags, vilket känns sådär med gäster hela kommande helgen) och det ska bli sjukt kul att träffa hur-många-som-helst av mina gamla bekanta på bröllopsfesten på lördag.
Nu ska jag jobba lite innan det är dags för en båttur över älven till Järntorget, en snabb fika med dubbel-E och så ytterligare en film...tysk vill jag minnas. Auf Wiedersehen!