17 augusti 2006

Ännu en Lunchblogg

* Dagens Sommartoppen-utmanare: "You Dog Me Out" med...Bubbles! They’re back. ..and they're unfortunately not very good. Väldigt mycket gammal Cheiron. Väldigt 2001. Väldigt obubbligt.

* Namnet på den kommande uppföljaren till Fantastiska Fyran blir "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer" meddelar FOX. Tja, det viktigaste är väl ändå att Jessica Alba får posera snyggt och (framförallt) att Chris Evans får klä av sig på överkroppen igen. Det är det enda jag minns av första filmen.

* Har förmodligen hittat min lägenhet i Stockholm för det närmaste året. Fortfarande nära till Populära Sibirien. Balkong med morgonsol. Och de störigaste grannarna var enligt hyresvärdinnan: "Möjligen killparet i lägenheten ovanför som kan spela schlager lite väl mycket och sent ibland". I already love it!

* Tim Burton har slagit sig ihop med Johnny Depp för att filma Stephen Sondheims "Sweeny Todd". Snacka om rätt musikal till rätt regissör. Manuset skrivs av snubben som skrev "Gladiator" och "The Aviator".

* Nu kommer "Storm" på DVD (i en väldigt cool metall-ask om man får tro Stockholm City). En av de få svenska filmer jag sett i år. Mr C gave den tia. Jag gav den en femma. Det är onekligen en film man kan ha väldigt skilda åsikter om – så spring och hyr eller köp!

* YouTubes idé om att lägga ut alla musikvideor som någonsin gjorts är så genial, häftig och lockande att jag håller alla trummar och tår jag har för att det ska gå igenom.


* Upplevde mitt livs första Gridlock här i Stockholm igår och skrev en lång blogg i går kväll som handlade om den och om Ben Elton-boken med samma namn...men den bloggen försvann. Så nu får ni själva ta reda på hur det där hänger ihop.

* Gröna Lunds nya VD tror att de ligger väldigt nära Liseberg i antal attraktioner...men att Grönan har mindre yta och därför blir mera "storstadspulsig". Jag gillar Grönan – det håller absolut mycket bättre i jämförelse med Lisberg än vad Stockholmarna själva tror - men just det där tror jag var självbedrägeri av högsta klass...

* Att Britney inte sjunger helt själv på sina skivor
'avslöjades' av Aftonbladet i veckan. Nu ska jag komma med värsta scoopet här: Det gör inte Paris Hilton heller! Men skivan är ändå helt okej! Nu väntar jag bara på att Aftonbladet ska ringa.

* Snart dags för Oswald att åka iväg och lyssna på "Ta-Dah"...

Sjukt spännande! Och lite pirrigt.
Eftersom jag snart kommer ha ett helt gäng nya Scissors Sisters-låtar i min värld (även om jag tror jag "bara" får höra den vanliga plattan – inte Limited Edition-varianten med massa extra låtar som självklart är den jag redan beställt) så avslutar vi den här lunchens blogg med en lista över tio (elva) absolut nödvändiga SS-låtar fram tills idag:


* I Don't Feel Like Dancin'
* Laura
* Doctor (I'm Only Seeing Dark)
* Comfortably Numb
* Mary
* Get it Get It
* Better Luck Next Time
* It Can't Come Quickly Enough
* Filthy/Gorgeous
* Take Me Out (Franz Ferdinand Cover)


Bonus: I Believe in You (med Kylie)


7 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det verkar lösa sig med lägenheten! - du får vara uppe tidigt och ligga på balkongen och njuta av solen före jobbet istället ;-)

Oswald sa...

*hahaha*
Jajamensan!
=)

Lite mindre lyx än nu när jag har sol hela dagen...men å andra sidan ska det ju ändå tydligen bli höst nu säger dom.

Tydligen ska de installera en hiss i trapphuset och borra en del den kommande månaden...så man får nog ändå vara ute ur lägenheten rätt tidigt på morgonen!

Aronson sa...

Åh, jag undrar om inte det är min lägenhet. Du kan ta min gamla i stället... ;-)

Lycka till med Scissor Sisters!

=)

Fredrik sa...

Vill du ha hjälp med att försöka överrösta dina grannar så hjälper jag gärna till!

Anonym sa...

Bra att det fortfarande är nära till Populära Sibiren! :-)

Anonym sa...

Scissor Sisters är sjukt underskattade! Måste ha tag i nya skivan NU!

Oswald sa...

Aronson: Jag skulle inte tro det...

I-landsprobbe: Du vet att jag alltid behöver hjälp med något, och att de finns en stående inbjudan! :)

Honken: Japp. Vi har ju minst en öl kvar att ta där!

Anna: Visst är dom! I alla fall generellt i Sverige... Det är bättre i England - och hos mig!
Nya skivan kommer inte förrän 18/9, och de var sjukt rädda om den idag (även om jag skulle kunnat spela in allt på mobilen...men det gjorde jag inte...vilket jag ångrar lite nu...jag är bara så jäkla laglydig...hahaha) - men FAN vad bra den var.