17 augusti 2006

Okej, EN Bloggutmaning Då...

Skrev en jätterolig blogg igår...men den bara försvann... Jag+Trött+Blogger=Inte Speciellt Lyckat.

Jag är lite trött på alla de här bloggutmaningarna som poppar upp överallt och nobbade tidigare en från Aronson här i veckan.
Sedan råkade jag ramla förbi närabögenupplevelser och nämnde något om att det var en ganska kul utmaning/lista...och så fick jag den också på halsen.

Så här kommer en kombination (eller okej, jag la till en fråga om böcker) och så känner jag mig färdigutmanad för en stund framöver:

1. Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
* Städare på Vårdcentral
* Säljare på Beijer Byggvaruhus
* Svartjobb i Amatörteaterns klädföråd
* Teknikinformatör hos IT-konsultbolag

2. Fyra filmer jag kan se om och om igen:
* Batman Returns (Tim Burton är en av världens bästa regissörer)
* Magnolia (Paul Thomas Anderson är en av världens bästa regissörer)
* En Natt på Stan (Chris Columbus första kan vara hans bästa. 80-talsnostalgi!)
* Sagan om Ringen Triologin (Förlängda versionerna. Gråter varje gång)

3. Fyra städer jag har bott i:
* Karlskrona
* Göteborg
* Stockholm
I'm afraid that's it...

4. Fyra tv-serier jag gärna ser:
(Okej...det här är en omöjlig kategori för mig som ser så mycket TV. Jag tar de fyra jag ser just nu...innan den riktiga säsongen dragit igång)
* Morden i Midsomer
* Project Runway
* Psych
* Weeds

5. Fyra ställen jag vill åka till:
* New York (igen)
* Australien
* Barcelona
* Orlando/Florida

6. Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
*
Qruiser
* Den här (+ minst 10 bloggar till)
*
Mininova
*
Dark Horizons

7. Fyra favoriträtter:
* Hakets Bentolåda
* Stekt kyckling och ärtpesto med bönor
* Kroppkakor

* Tapas

8. Fyra ställen där jag trivs:

* I hängmattan i Karlskrona
* I FF's soffa
* Hos A + familj i Onsala
* London

9. Fyra böcker man bör läsa:
* Dansare av Colum McCann
* Life of Pi av Yann Martel
* Den Vidunderliga Kärlekens Historia av Carl-Johan Vallgren
* No Tears for Queers av Johan Hilton

10. Fyra bloggare jag vill utmana att svara på de här frågorna:
Nänä. Sånt pysslar inte jag med.

5 kommentarer:

Aronson sa...

Nej, då. Jag är inte bitter.

:-/

Anonym sa...

Var ligger Orland? Nånstans mellan Öland och Orlando?

Oswald sa...

Humor.
Fixat!

Fredrik sa...

Oj jag som trodde jag kunde allt, men tydligen är kroppskakor med i doktorandutbildningen om Oswald? Hur kan jag ha missat det?

Oswald sa...

Jag är som en purjolök - ständigt nya lager! =)

Jag lagar ju inte kroppkakor själv...och äter egentligen bara de som min far&mor gör...så det har väl helt enkelt inte kommit upp!