22 januari 2006

Läget Just Nu - Vecka 4

Bra Saker Just Nu:

Johnny Cash Ny
Country är ju verkligen inget som brukar spelas i min iPod, men jag har blivit helt fast i Johnny Cash musik efter att ha sett filmen om hans liv. "Walk the Line", "Ring of Fire", hans cover på "Hurt" och hans U2-samarbete "The Wanderer"…alla går de på repeat tillsammans med ett gäng andra låtar.
"Fans" – Bok av Peter Strage Ny
Väldigt intressant – och lite skrämmande – bok om fans och deras besatthet inför sina idoler. Kapitlet om Agnetha Fältskog äställer helt klart en hel del frågor kring vem som är konstigast…artisten eller beundraren. Dessutom skrev Strage en väldigt kul artikel om homo-rock i förra fredagens DN.
Födelsedagsfest hos Johan Ny
Alltid trevligt att komma till Johan och träffa lite "glada bögar och Nadine". Leken blev kanske inte som det var tänkt…men trevligt som fasiken var det i alla fall.
"Walk the Line" – Film av James Mangold Ny
Och här är alltså filmen som är ansvarig för min plötsliga Country-besatthet. Vad jag tyckte mera detaljerat hittar man HÄR.
"Sleep" – Singel m Texas feat. Paul Buchanan Ny
Okej, en låt med Texas…med tvärflöjtsinslag! Inte riktigt något man trodde skulle ramla in på den här listan. Men den sätter sig stenhårt i mitt huvud…kanske för textens vädjan att fåsova, sömnstörd som jag är
"Storm" – Film av Måns Mårlind & Björn Stein Ny
Ett ambitiöst försök att göra en annorlunda svensk film i gränslandet mellan The Matrix och Vanilla Sky. Skådespelarna är kanon, allt ser väldigt snyggt ut, men manuset är tyvärr lite väl överlastat och fyllt med luckor för att det ska bli toppbetyg. Nästa gång kan de här grabbarna förmodligen få ur sig något riktigt, riktigt stort.
Grey's Anatomy - TV-program på Kanal5 4v
Sandra Oh fick en Golden Globe för sin insats som Dr. Cristina Yang och jag jublade såklart. Visst, det är lite übercharmigt och småtramsigt emellanåt, och inte direkt nagelbitande som "Lost" och "24" – men va fan. Ibland vill man bara ha lite romantik på ett sjukhus!
Semlor 3v
Häromdagen åt jag två samma dag… det är kanske att överdriva en smula även för mig.
Let’s Dance – TV-program på TV4 2v
Viktor Åkerblom är ett party på två ben och med i det snyggaste och bästa paret. Men att se någon lyfta Anna Book i en eldig tango är ju bara det värt TV-avgiften
"Pride and Prejudice" – Film av Joe Wright Ny
Trodde kanske att den skulle falla platt i jämförelse med den klassiska BBC-versionen, men den klarar sig faktiskt alldeles utmärkt på egna ben. Keira Knightley är charmig utan att vara överdriven som Elizabeth och Matthew McFadyen lyckas så bra med sin Mr Darcy att man faktiskt aldrig saknar Colin Firth.

Tveksamma Saker Just Nu:

Stockholmslägenhet
Kommer förhoppningsvis hamna på "den riktiga listan" så fort jag väl fått se kontraktet, fått nycklarna och kan börja kalla den för hemma i ett halvår…
24-meters Bussen
Den ser jäkligt mäktig ut och att åka i den var otroligt bisarrt (speciellt som jag (superstressad) inte förstod att det var i den bussen jag klev in)…men en buss som inte kan backa…i Göteborg. Kan bara sluta i katastrof.

Dåliga Saker Just Nu:

"Popozao" – Singel m Kevin "Mr Britney" Federline
Förmodligen den värsta skit jag nånsin hört. Alla ljud jag har hört inkluderade.
Extremkyla
Snö är vackert och jag gillar kyla bättre än extrem hetta…men det finns en gräns för mig också. Brrrrr.
Stess+För Lite Sömn
Ingen bra kombo. När man aldrig kan somna – trots att man är trött som ett vrak hela dagarna…och när man har så huvudvärk på en sidan huvudet att synen blir sämre på det ögat…och när en massös lite diskret ber en att gå och kolla sitt EKG…då är det nog dags att varva ned.
Idioti
Orkar inte gå in på det…men nu är jag äntligen fri!

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: