Visar inlägg med etikett SameDifference. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SameDifference. Visa alla inlägg

11 januari 2011

Albumsampler: Same Difference

Jamen skjut mig för att jag är svag för sån här enkel ogenerat kommersiell popmusik då'rå!



Låtar av Anders Hansson, Felix Persson, Märta Grauers, Sharon Vaughn och Tony Nilsson? Count me in!

03 juli 2010

Ny video med Same Difference

En del av mig älskar att de här syskonen från X-Factor får fortsätta och att britterna fortsätter satsa på såhär lättviktig, überkommersiell popmusik. En annan del av mig undrar över varför det går så långsamt, var brottarrefrängen är och varför alltihopa låter väldigt mycket Glee?

Här är Same Difference och deras Shine On Forever (Photo Frame).

17 december 2009

Same, same but different

Efter en höst full av X-Factor här i bloggen kan det ju vara läge att plocka upp några gamla favoriter från tävlingen: Same Difference tillhörde Team Simon och kom trea 2007. De var alltid lika überkäcka, kanske inte helt tonsäkra, men långt mindre upprörande än Jedward och klart poppigare och gladare.

Efter tävlingen fick Same Difference släppa en skiva på Simons skivbolag, men den ganska schysta Steps-aktiga plattan floppade (förmodligen för den mest marknadsfördes till barn) och efter en skiva bröts kontraktet.

Nu är de tillbaka i studion på nytt skivbolag och har i dagarna lanserat sin nya hemsida och sina nya tuffa image. Så här blev det.


02 december 2008

Exakt så här bra är "Pop"
















Självklart är betygen bara satta relativt varandra på skivan. En femma med Same Difference är inte en femma med Glasvegas. Och tvärt om.

Eller för att ta det i en alldeles för lång mening: If You Can't Dance är S Club 7s Don't Stop Movin, I Need a House funkar bättre här än för Marie, All Roads Lead To Heaven med sin ABBA-bas skulle platsat på Agnes senaste skiva, Better Love Me är en karbonkopia av Steps It's the Way you Make Me Feel och Let Me Be The One av svalfri låt av samma grupp, men Kylies Turn it in to Love kunde de dock ha gjort mycket roligare och vi behöver inte en ny variant på Britneys I'm not a Girl not yet a Woman i avslutande Still Amazed.























Fast det här är absolut en skiva där betygen varierar med humöret. Fråga mig en fredag efter en...who I am kidding...åtta flaskor bubbel med R och 90% av låtarna är femmor. Fråga mig en mörk måndagskväll efter en hel dags jobb med rinnande näsa och hosta och jag spyr på syskonens käckhet och 90% av låtarna är en etta... Men idag är jag på bra humör.

13 november 2008

Ny video med Same Difference!

Här är den första videon från X-Factor treorna Same Difference från ifjol. Bara för min kompis R: Här är We R One.



Är det bara jag eller hör ni också en uppoppad version av Lionel Richies Hello bitvis?

22 oktober 2008

Same, Same but Difference

Minns ni de überkäcka syskonen i Same Difference som kom trea i brittiska X-Factor ifjol (jag vet att min kompis R gör det i alla fall) och som jag mikropoppade om en del i december?

Nåväl, nu är det äntligen (lite beroende på hur man vill se det) dags för dem att släppa sin första solosingel We R One och sedemera sitt första album Pop - ett album som lovande nog ryktats gå i Steps (numera alldeles för bortspolade) gladpop-fotspår.

Här är i alla fall de sjukt barnskiveglada omslagen till de båda. Love the smiley-logo.
























Källa: Popjustice