11 september 2009

Spotify Playlist: Party in the 80s

Det är kul att det i alla fall kommit feedback från några få läsare på de här Spotify-listorna - det är det alltid, men extra mycket på det här som är en hyfsat ny bloggpunkt - för det vore nämligen ganska trist om alla tyckte det här var en aptrist idé som bara tar plats...

Nåväl. Vi börjar närma oss slutet på den åttiotalsnostalgi som i början av detta decennium gav upphov till en hel hög med samlings-CDs från det lite mera axelvaddsbreda ditot - men ännu är inte fasan över. Det finns en sista samling - gissa på vilket tema - som jag sparar till nästa vecka, och idag fyrar jag av den näst sista, som är en liten partyplatta ni kan dansa till i helgen.

Egentligen kunde den lika gärna ha hetat Best of the 80s III (den innehåller ju ungefär samma låtmix som de två första) men faktum är att denna gjordes flera år efter de två skivor jag la upp tidigare i veckan och jag antar jag ville förnya mig lite när jag gjorde denna...

Den noggranne kan kanske också på låtvalen spåra att jag kommit lite över stadiet "Oj, allting finns! Jag måste ha med så typiska låtar från 80-talet som möjligt!" och istället kör på låtar jag faktiskt lyssnade på under åttiotalet - även om inte riktigt alla passar in under den benämningen (och flera av dem skulle jag kanske önska inte gjorde det).

Vissa låtval kan verka skumma (Help med Bananarama av alla låtar?) men har ofta en förklaring (versionen med Lananenenono spelades inte så mycket i Sverige, vi fick oftast bara höra den trista rakt-på-sak-covern) och att en idol som Kylie förekommer så lite beror helt enkelt på att jag hade alla skivor med henne redan och knappast behövde en samling (och på Spotifylistan här finns hon inte alls, eftersom varken hennes eller Jasons gamla S.A.W-hits går att hitta på Spotify).

Slutligen; som ni ser när ni jämför CD-baksidan nedan med Spotify-listan så fattas några låtar för de inte finns att hitta där, men i stort finns originalblandningen kvar att njuta(?) av - erkänn att ni kanske inte trodde ni skulle få höra Superman med The Pinks när ni vaknade i morse? Var så goda!

Klicka här för att få Party in the 80s rakt in i din Spotify-spelare.


Inga kommentarer: