06 maj 2008

Mera Sex and the City...

Jag tror att jag vilken dag som helst behöver reda ut mitt förhållande till Sex and the City (eh, screw it, här är det: jag älskar hur välskrivet det är, jag älskar New York-miljöerna, jag älskar kombinationen av humor och allvar och jag älskar hur serien definierar en era och sparkade igång hela modehysterin som kommer definiera 2000-talets första sekel...allt annat (sex, skor, drinkar, oneliners) kommer bara på köpet) eftersom jag skriver så mycket om det just nu, men:

A) Jag och R tillbringade hela vår Göteborgshelg med att plöja hela säsong tre och fyra, så jag är mitt uppe i ett stim
och
B) Den första 'riktiga' recensionen - i alla fall vad jag vet - på filmen har dykt upp i Daily News och den är väldigt postiv (och helt spoilerfri)
och
C) Tjejerna var hos Oprah förra veckan, vilket jag ska försöka se så fort jag hittar en normal dator som har flash
och
D) Alla de här underbara promotionbilderna har dykt upp på nätet. Visst är de nice? Och visst är det kul att få se några fler än bara Sarah Jessica Parker i promomaterialet. Roligast är nästan att se att Candice Bergen tydligen kommer upprepa sin roll som Enid Mead - det hade jag nämligen ingen aning om. Håll till godo.

Inga kommentarer: