04 september 2007

Lurad av Kent

Nope, jag snackar inte om min lilla ringsignal (som förövrigt väcker mig varje morgon numera) igen.
Jag pratar såklart om dagens stora Kent-nyhet (som jag såklart hittade hos allra bästa BB i hans blogg - jag har sagt innan att ni läser den för sällan) - den om att Kent kommer samarbeta med Sony Ericsson inför sitt kommande singel/albumsläpp.

För det första kommer singeln Ingenting att släppas ett dygn tidigare till de som köper en ny Sony Ericsson Walkman-mobil (Men hallå - vi som redan har köpt en då? Hallå!?) och senare i höst kommer det även att lanseras en W910 Kent-edition som innehåller:

Sony Ericsson W910 i förpackning designad av Kent
Nya albumet "Tillbaka till samtiden"
12 bakgrunder
3 teman
8 unika ringsignaler
2 skärmsläckare
En direktlänk till mobil.kent.nu och wap-portalen Max 500
Dessutom är var hundrade telefon signerad av hela bandet.


Tja, vad ska man säga (mer än VILL HA)? Jag gissar att det råder upplopp i vissa fanforum om att Kent sålt sig etcetera, men jag kunde inte bry mig mindre. Själv är jag glad för band som hittar nya vägar och samarbeten att sprida sin musik, och inte för att jag tror det har den allra minsta påverkan eller samband med hur musiken låter på Kents nya album, men jag tillhör ju gruppen av hängivna fans som älskar deras mest kommersiella stunder (FF, Music Non Stop, ja ni vet) allra mest.

Nu är jag sjukt nyfiken på hur det här kommer låta...men så länge lyssnar jag visare på min lilla tonföljd. bi-de-bi bi-de-bi bo

2 kommentarer:

David sa...

You're pathetic.
(But I love you.)

Oswald sa...

hahaha
Yes, I AM pathetic!

...but I'm in the process of learning how to be open and proud about it...
=)