30 augusti 2007

Ten Years Ago, Today

Löpsedlarna dök upp mitt under brinnande nollning på Chalmers (av andra...inte av mig) och det enda jag minns idag är att jag blev oerhört berörd och märkligt illa till mods (jag var verkligen inget större fan av Diana innan hon dog) av alltihopa och så den här låten med Elton John som jag till och med tror jag köpte...
*host*
Nåväl. Idag är det svåraste med att se det här klippet att försöka låta bli att tänka på drottningmodern i filmen The Queen och hennes förfäran över att Diana ska få "hennes begravning"...

3 kommentarer:

Aronson sa...

Usch, jag får tårar i ögonen när jag ser det här. Igen...

eurofivestar sa...

Usch ja.
Jag var i Hyde Park i London då, där tusentals tittade på ceremonin.
Det var en sådan konstig stämming i Storbritannien då. Masspsykos.
Men står man på en solig fält, mitt i London, bland tiotusentals gråtande människor, så är det väldigt svårt att inte dras med. Så ja, jag grät som en bebis jag också.

Oswald sa...

Men det var lite samma känsla här...
Jag tror det där dödsfallet fick substitutiera för många andra dödsfall/sorger hos människor...