29 mars 2007

Veckans Tips för Dina Sinnen

Hör: "Lovers Dream" med Anna Ternheim och Fyfe Dangerfield
Den här låten var bra redan på Annas skiva Separation Road ifjol, men den har blivit ännu bättre som duett tillsammans med The Guillemots sångare Fyfe Dangerfield. Låten kunde ses för första gången live hos Stina Lundberg/Dabrowski i lördags på SVT, spelas massa på P3, finns att ladda ned på iTunes, och kommer även att finnas inkluderad på Annas kommande EP "Lovers Dream & More Music for Psycotic Lovers" som släpps den 11e april. Det finns ingen ursäkt att missa den alltså.
Lukta: Svets
Japp. Svets är superinne just nu...eller också inte. Men eftersom plåtslagarna nu är den yrkesgrupp som tagit över min trappuppgång så svetsas det så det glöder (bokstavligen) från morgon till kväll, och den karaktäristiska svetsdoften borrar sig in i lägenheten och fyller den tills man tror det är någon som går loss på badrumsrören. Sådär faktiskt.
Känn: Dig Välkommen på "Mitt" 7Eleven…
…på BirgerJarlsgatan 79. När jag bodde i huset var det ju självklart att det var just där jag köpte mitt morgonkaffe, kvällstidning, tröst-glass och blanddricka till festen...men även nu när jag flyttat kan jag komma på mig själv med att gå långa omvägar för att just gå hit. På senare tid mycket för den otroligt trevliga (nej, inte alls snygga...bara trevliga...lovar) snubbe som verkar tagit över nyligen. Alltid glad, vänligt och med lite kallprat...utan att det verkar lismande eller konstlat...gör det väl värt en liten extratur. En 7Elevensk Guide Michelin stjärna, alltså.
Smaka: Magnum Colombia
Det räcker nästan att läsa GBs egna beskrivning av sin nya glass för att man ska förstå hur god den är: "Vaniljglass med kaffesås och överdrag av mjölkchoklad". Okej…en Magnum är nästan alltid "lite för mycket" och så mastig och chokladig att den ibland känns mera kaka än glass....men mums!
Se: "Party Animals" – TV-serie på BBC
Hittade självklart serien efter ett tips på Weird Science (ingen har sådan koll på vad man bör se på brittisk TV som Kjell) och vet inte riktigt vad jag ska säga som han inte allaredan har sagt. Det är This Life korsat med Vita Huset och det är precis sådär jävla bra som bara brittisk TV kan vara när det är sådär riktigt jäkla bra. Ett nytt TV-måste…som om jag behövde ett till sådant…som jag verkligen hoppas att SVT köper in och sänder på sent på söndagar eller 22.00 på måndagar.
Undvik Däremot:
Depression, UPS-leveransstrul, Stressymptom, Sitta Inne När Solen Skiner, "Mr Beans Semester"

Inga kommentarer: