29 mars 2007

Dagens...

...Comeback.

Gårdagens avsnitt av South Park var en precis sådandär underbar blandning av satir (hela avsnittet var upplagt som ett avsnitt av 24 - genialt) och snuskiga barnsligheter (terrorister hade placerat en atombomb i Hillary Clintons vagina) som de gör så bra - men som man inte sett röken av i programmet på alldeles förlänge.

...Fynd på Hallmattan.
Se bilden. Tack vare Libresse så vet jag numera att jag inte ser likadan ut fram som bak (tur!), men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med deras bindor...

...Omvärdering
Har muttrat en del om att Balkanländerna sviker mig i år i ESC eftersom inget av länderna kommer med något bra (och det brukar alltid komma minst en eller två favoriter varje år från forna Jugoslavien) men i förmiddags fick jag värsta Sarah Dawn Finer-uppenbarelsen när jag lyssnade på Serbiens Lotta Bromé-look-a-like (Marija Serifovic med "Molitva"), och nu är den plötsligt min favoritballad i år. I alla fall idag.

...Tidningsartikel
Nope, inte Göran i SvD. Jag orkar inte riktigt med mera Göran Persson just nu. Istället detta: Tjejen jag hyr min lägenhet i Stockholm av figurerar ju en hel del i tidningarna just nu på grund av sin bok, och i dagens GP berättar hon om att hon hyr ut sin lägenhet medan hon bor utomlands...och att hon igår i sitt källarförråd (i huset där jag bor, där hon förvarar alla sina grejer) hittade värsta råttboet! Aha! Så nu vet vi varifrån alla råttoe jag springer på hela tiden kommer ifrån.

...Tråkigaste TV-nyhet
Mullvaden går så dåligt att femman från och med igår flyttat det från onsdagar 20.00 till miffotiden 19.00 på fredagar. Trist!

...Lunch
Soppa på Sibiriens soppkök, inmundigad den sista solstunden på min balkong. Samma goda soppor och samma trista service på soppköket som alltid!

...Ångest
Vädret. Dels för att jag sitter inne på ett tåg när solen skiner...dels för att det tydligen ska bli sämre väder i Götet och bättre i Stockholm just denna helgen (tvärtom mot förra alltså)...dels för att packningen blir supersvår trots att man bara ska vara borta fyra dagar och dels för att påsken tydligen ska bli kall enligt kvällspressen.

..."Hoppas det går igenom"
Pressleg och semester under Eurovision Song Contest i Helsingfors. Gud vad spännande det vore!

...TV-Citat
"No offence dude, but as far as superpowers go...your's just kinda lame." (Hugo till Desmond i Lost)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast alltså... erkänn att livet hade varit ganska roligt om du hade sett likadan ut fram och bak!? I alla fall om det var fram som klonades till bak. :D

Anonym sa...

Hahaha!
Jaså, vi ser inte ut på samma sätt fram och bak?! Libresse är smarta dom.

Mattias sa...

haha, jag som trodde jag var ensam om det där. snacka om desperata försök att utvidga sin målgrupp alltså...