30 mars 2007

Dagens Citat

"Spelar ingen roll om jag så hade hoppat in för Reinfeldt, fokus hade ändå hamnat på avslutet. Inte nystarten. Kan de vara elaka, så är de det. Kan de inte vara elaka - så är de det ändå. Jag är van. Hey, jag har gått i högstadiet. Och gymnasiet. "Vad var det jag sa", sa jag till min förlagschef Åsa när första rubriken kom imorse, och förstörde glädjeyran över det nya projektet."

- Ebba von Sydow angående alla spekulationer kring om hon sparkats från sin post som chefredaktör på Veckorevyn, eller om hon fått ett jobb som är en större utmaning.

Antar det är upp till var och en att bedöma själva. Undertecknad har fortfarande en Ebba von Sydow-fetisch, så jag tänker inte ens ägna en tanke åt pessimisten inuti mig som väser om misslyckanden och annat trist.


...och japp. Det var ett snabbt återfall av länksjuka där. Jag ber om ursäkt. Jag tycker verkligen att det fortfarande är bland det fulaste som finns...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läste i Metro att bilagan för VR sjunkit, och det är ju ett faktum och ingen spekulation. Och herrgud, jag förstår varför. Jag har 5 års samlade VR (nästan) i min bokhylla, men sen hon tog över blev tidningen verkligen skitdålig. Ytlig, tråkig, platt och ointressant och med sjukt ful layout.
Hon kanske har bra koll på mode, men hon förstörde min favorittidning.

kazarnowicz sa...

E von S är ju "superbloggerska" numera. Hon ökade väl vinsten för VR, men minskade upplagan. Vilket är lite bitterljuvt, totalt sett.

Men det var inte därför jag skrev. Fullänkande till artiklar när man skriver något som inte tillför ett dugg utan bara vill säga "jag håller med" eller "jag håller inte med" är sånt som kan få mig blir så trött. Länksjuka är att jämställa med massa fula annonser på sajten :-)

Oswald sa...

Oj, Ellen. Förstörde hon den? Trist. Jag är fortfarande lite kär i Ebba nämligen...

Inte skälla på mina annonser Micke! Jag cashade in mina första dollar för ett tag sedan...och även om det kanske bara räckte till en helkväll på stan så var det enda betlat för någonting som jag skulle gjort ändå.
Då kan jag ta de små fulingarna i kanten!

Länkarna är däremor värre. Vidrigt.
Har nästan slutat läsa vissa bloggar som håller på med detta för frekvent för jag blir bara irriterad.