23 januari 2007

Gratisreklam

Världen har krympt väsentligt sedan man kom till Stockholm...
Förr satt man själv som Schlagerprinsessan och frossade i Tobbe Eks melodifestivalskvaller i Aftonbladets schlagerblogg...
....nu refererar han till min och Ronnys nya blogg i senaste inlägget.
Så kan det gå.

Nu är kanske inte Mr Ek en helt främmande figur heller längre eftersom han är polare med min granne F5.
Men ändå.
I de här schlagersammanhangen känner jag mig fortfarande som den där 18åringen i Karlskrona som var nästan ensam om att vara helt besatt av Melodifestivalen och läste allt, allt han kom över (vilket då var tre kvällstidningar) - fast nu har 18åringen hamnat i någon form av överlastad godisbutik med själsfränder.
Det är ganska så underbart kan jag meddela.

Å så ett erkännande:
Jag har börjat älska G:sons Rumänienbidrag...men så var jag också barnsligt förtjust i Tango! Tango!

6 kommentarer:

Anonym sa...

VEM ÄR F5? Vem är din polare som är min? Tydligare info tack! *ler*

Oswald sa...

hahaha
F5 = Fredrik 5
Your husband.
Fredrik bor bredvid mig i Sibirien.

Anonym sa...

"I de här schlagersammanhangen känner jag mig fortfarande som den där 18åringen i Karlskrona som var nästan ensam om att vara helt besatt av Melodifestivalen och läste allt, allt han kom över (vilket då var tre kvällstidningar)" - oj vad jag känner igen mig! Jag är väldigt ensam om mitt schlagerintresse i den här stan och även om jag har kompisar som gärna ser Melodifestivalen och kan tänka sig att prata om det i typ 10 minuter så ligger det ju på en heeeelt annan nivå än mitt schlagernörderi. Det är därför jag startade bloggen och se vad mycket andra schlagernördar det fanns därute! :D
...och jag är också totalt förtjust i den där låten. Kan helt enkelt inte värja mig.

Oswald sa...

*hahaha*

Du är jag i någon form av parallellt universum!! :)

ja, visst är det underbart med alla andra nördar som tar det här på ALLVAR! Love, love, love.

Anonym sa...

Härligast är väl när vi nördar får känna oss coolast av alla. Så var det när jag träffade Ellen i Globen förra året.

och nu vet jag vem du är, Oswald :-)

Oswald sa...

Bra. Det var på tiden. ;)
Vi ses i Scandinavium!