20 oktober 2006

Mycket George Idag...och Ny Betygsskala i Bloggen

Sitter just på tåget på väg mot kvällens George Michaelkonsert (med nämnde man i iPodlurarna) när jag läser på imdb.com att George i Grey's Anatomy kommit ut som bög i USA (jepp, jag skvallrade direkt till QX).

Välkomen ut, T.R. Knight säger jag!
Trist bara att han tvingades ut på grund av att seriens två största heterosexuella manliga stjärnor i ett (av media dokumenterat) handgemäng spottade ur sig homofoba kommentarer...

Annars har jag just varit och sett en utmärkt (men totalt nattsvart) film vars recension kommer dyka upp i QX (och förmodligen också här i en något annan form) så småningom - och när den kommer hit så kommer den vara graderad enligt mitt nya betygssystem som jag började med igår...men har hållit på att förbereda ett tag!

Skalan har fortfarande elva olika nivåer (precis som den förra som ju hade 0 till 10 som möjlighet) men 10 blir nu fem blommor och fyra och en halv blomma blir vad 9 var innan...hela vägen ned till en halv blomma som förut var en etta och en överkorsad som var en nolla! och varför blommor så? Tja... dels ville jag ha en enkel grafisk symbol och dels ville jag ha något som var jag...
...och de här blommorna är fritt skapade efter mönstret på den tapet jag hade i mitt rum hemma i Karlskrona från det att jag var tre år fram till typ tonåren (då kom en grön period innan de svartvita gymnasieåren jag berättade om i Oruprecensionen i morse). Två väggar hade blommor...två hade luftballonger.

Men i bloggen blir det bara blommor...men vi får se hur länge det håller.
Trevlig helg! Nu försvinner jag från internet till nästa vecka.

8 kommentarer:

Aronson sa...

Åh. Jag som hoppats på en recension av George innan jag går på hans konsert på söndag...

Men jag hoppas du får kul!

=)

Anonym sa...

Enjoy da concert, Liebling.

Anonym sa...

Blommorna är ju inte sååå olika Krusers blommor heller va..?

Oswald sa...

Konserten var grym - recension kommer när jag orkar.

Blommorna är ju uppbyggda av cirklar, precis som Qruisers, men jag kom faktiskt inte på det förrän efteråt...och då hade jag funderat sjukt länge på en bra, enkel symbol som skulle vara jag så då sket jag i det.
De recenserar ju inte film på Qruiser, liksom...bara i QX.
Oc det är ju åxå jag så det kan ju ändå kvitta. :)

Mina blommor är lite skevare, lite mera hemmagjorda och lite mera bruna. :)
Det får vara så man får förstå att de är mina.

Anonym sa...

Hmm... ja det är ju så man känner igen Ossie. Lite skevare. Lite brunare. :-P

Oswald sa...

Preciiiis!
*hahahaha*

Som sagt. Vi får se hur länge de stannar. Kommer jag på något roligare kanske jag byter...eller så byter jag tillbaka till siffror igen.

Anonym sa...

Det första jag tänkte på när jag såg blommorna var Qruiser. Och de hade du på tapeten i ditt barndomsrum? Inte undra på att det gick som det gack... ;-)

Oswald sa...

Okej.
Qruiser kom 32 år efter min tapet!
Vill bara påpeka det...

Förmodligen var jag inte det enda barnet som växte upp i ett sådant rum. Det lär sitta en och annan pirat på Qruiser!