12 juli 2006

Onsdagskortisar

* Börjar med ännu mera Justin Timeberlake: Visst är det roligt att nya låten är så repetitiv i sitt coola beat att det kommer en liten schyst röst och talar om när bryggan respektive refrängen börjar i låten. Så man vet.

* Min favorit filmrecensent (till 95% tycker vi exakt lika om alla filmer) C-G Karlssons recension av "Pirates of the Caribbean" i dagens Metro får mig att sänka mina förväntningar på morgondagens biobesök rejält. Han flaggar precis för det jag misstänke...mycket slapstick, oändlig (snygg) action - men en handling tunnare än en Libresse Invisible - och ger den 2/5.

*
Jane Magnussons recension i DN av samma film låter ana samma sak - men slutet på recensionen förstår jag däremot inte alls... Varför berättar hon att filmen finns ute på PirateBay? Och exakt vilken kvalitét den har dessutom? All denna gratisreklam bara för att komma fram till sin billiga ordvits i slutet (som jag antar ni kan gissa)? Ibland är jag nöjd med att jag sa upp min prenumeration på DN...

* Om man vill göra sin väntan på en biljett till piraterna lite roligare kan man ju alltid lyssna på Tiestos remixade radioversion av filmens ledmotiv kallad "He's a Pirate". Själv tänker jag dock mera på Londons underbara klubbklädersaffär "Cyberdog" i Camden än på pirater och Johnny Depp när jag hör den här låten!

* Men visst är det lite härligt att se någon som vågar
stå för att han är en gammal snusk-gubbe, ändå?

* "Rose&Maloney" blev bättre i måndags, men nådde fortfarande inte förra årets höjder. "Morden i Midsomer" var däremot precis som det brukar och att se det varje sommar är verkligen som att fira jul. Det är alltid samma. Man vet att man förmodligen kunde ha roligare någon annanstans. Men ändå är det tryggt, mysigt och man vet att man får utdelning på slutet. Men CSI:NY är helt klart bästa kriminalaren i år fortfarande...och nu verkar det som om jag måste börja följa CSI:Miami i höst också!

* Störst TV-skandal just nu är annars att TV4 gömmer undan förra årets bästa realityprogram "30 Days" på TV4 Plus så ungefär alla jag känner missar det. Superdumt. Veckans bästa TV-tips är alltså helt klart att leta upp TV4 Plus 20.00 på tisdagar och se när Morgan Spurlock byter ut någons liv (typ en homofob kristen som bor hos en bög i San Fransisco) i 30 dagar.

* Det är i och för sig lite roligt att i My Darling YOU!'s (de som gjorde den fantastiska tvåminuterspoplåten "Everything, Alright!? " tidigare i våras) låt "Please Don’t Talk To Me I Fall In Love So Easily (Mr. Pedro feat. Funky Fredd Remix)" så kommer det in en sådandär sunkig åttio/nittiotals-rap mitt i. Men har inte retrotrenden gått lite för långt nu?

* Fastnade framför tennis på löpbandet igår. Inte för matchens skull alltså. Jag tycker tennis är sjuk ointressant. Men för snubben som slog ut Björckman. Man kan tydligen lära sig "tycka om" de flesta sporter.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Älskar du Justin? Det enda jag vet om Justin är att innan N*Sync slog igenom i Europa hade vi deras poster uppsatt i rökrummet (och jag rökte senast 1939, det säger väl allt) för att de var så UGLY. Och han var SÅ ugly i sina vidriga lockar. Sedan var han ond mot Brittis. Shame on him. Sen gjorde han väl nån R&B-låt för något år sedan men vad vet jag som inte lyssnar på radio eller ser på TV (shame on me).

Oswald sa...

Var han ond mot Brittan? Var det inte tvärtom? Hon ville väl inte släppa till eller hur var det?

Nåväl. Jag älskar I N T E Justin. Jag har faktiskt aldrig klarat av honom innan heller.
Men nya Timbalandlåten är onekligen...dansant...och annorlunda...och typ "I'm a Slave for You" möter MissyElliot.

Ska nog sluta blogga om Justin nu. Det har blivit lite mycket.