04 maj 2006

Självinsikt

FF säger alltid att jag stressar för mycket och att det är därför jag alltid är sjuk. jag hör honom. Men har väl kanske inte alltid tagit det till mig. För fem minuter insåg jag att jag (samtidigt) höll på att:
Vika tvätt, packa väskan inför Göteborgshelgen, ha "American Idol" på på TV4 och ha ett halvt öga på det (rätt folk åkte ut...men är Paula Abdul full?), ha laptopen på med senaste "Gilmore Girls" (man vill ju ändå bara höra dialogen), åt min lunch (tonfisksallad), höll på att preparera min portabla hårddidk så J kan låna den i helgen, försökte lista ut vilken musik jag måste bränna till C's bröllop och höll igång en halvhjärtad MSN-dialog.
Kanske inte så konstigt att halsen känns sämre och högerarmen domnar?

7 kommentarer:

Aronson sa...

Jag tror inte alls det beror på stress. Jag är också alltid sjuk (förkylningarna avlöser varandra) men tycker inte jag stressar.

Men det är klart, det beror kanske på hur man definierar stress... ;-)

Anonym sa...

Jag tror absolut att det beror på stress. Men utan Gilmore Girls hade du förmodligen mått ännu sämre... :-)

Anonym sa...

och så säger dom (vem är "dom" egentilgen) att män inte har simultankapacitet.

Anonym sa...

...och så villj jag bara passa på att påpeka att det heter tonfisksallad.
=)

ja du gubben. du får allt ta och slappna av lite mer.
undrar om jag skulle röva bort dig med våld och tvinga dig att spendera en hel helg i hundrummet hemma, utan tillgång till dator o tv. för de stänger vi av.
(jag kan behöva det också!)

Oswald sa...

Tonfisken är fixad (kunde inte ha det kvar när jag sett det).
Tror jag skulle bli ännu mera stressad av att bli bortrövad, tyvärr...men avstängd dator, en bok och en klippa i Blekinge verkar vara nåt jag ska vika min semester till.

Anonym sa...

Finns det plats för en till på den klippan?

Oswald sa...

Självklart. Du vet vart den ligger! Genom fårhagen bara...
=)