24 april 2006

Läget Just Nu - Vecka 17

Bra Saker Just Nu:

"Myshelg med FF & Frkn Harrysson" Ny
Så otroligt trevligt och prestigelöst att samla "Järn 3an" en helg i Stockholm och dricka bubbel på balkongen, jämföra strumpor (Grrr. Stripes. Voff.), luncha på Torget med en fågel, äta på Populära Sibirien, vara bakis, dansa i ett fönster på Lino, shoppa, käka glass på Söder, gå på utflyttningsfest med fri sprit, kolla TopModel, blidka grannen, lyssna på Lordi, dricka rosévin, käka pizza och lite sådär... Hoppas på en fortsättning (och får kanske en delvis, fortare än jag vågat hoppas).
Nya Bekantskaper Ny
Alltid trevligt att lära känna nya människor när man är ny i stan!
"Match Point" – Film av Woody Allen Ny
Har velat se den så otroligt länge nu, och äntligen blev det av. Snyggt, överraskande, välspelat och ljusår från vad man normalt menar med en "Woody Allen-film" (neurotisk äldre man träffar ung kvinna och pratar mycket). Läs min recension HÄR! (Och för er som har lust att gå på bio och "Match Point" slutat gå redan, rekommenderas filmfestivalens pärla "Look Both Ways" av Sarah Watt som hade svensk premiär i fredags!)
"America’s Next Top Model" (Cycle Six) – TV-serie på UPN 2v *åter*
Absolut bäst på TV just nu. Den amerikanska versionen har bättre persongalleri än den svenska (där i och för sig svenskorna dominerade veckan som gick...go Sweden!) och så extremt mycket högre budget att det nästa börjar bli barnsligt. Det enda jag saknar är en ordentlig favorit... Det är väldigt svårt att veta vem som kommer vinna i år!
"Is It Any Wonder" – My Singel m Keane Ny
Ett av mina favoritband på senare år släpper äntligen nytt – och låter som U2 på "Achtung Baby"! Skojar ni att jag hamnar i extas.
"Läget Just Nu" – Blogg-revival 2v
Mitt bloggande har nått en ny dimension, och det verkar som om flera hittat hit då också – talkbacken har onekligen blivit mera använd. Jätteroligt! Å fler och fler av mina polare börjar dessutom skriva egna bloggar. Hur kul som helst.
"Alias" (Säsong 5) – Agentfavorit på ABC Ny
Äntligen är Syd & gänget tillbaka – och det med besked. Dubbelavsnittet började väl lite trevande, men sen insåg man att manusförfattarna bestämt sig för att ta i så de spricker nu när serien bara har sex avsnitt kvar innan nedläggning...och Jennifer Garner fick äntligen trycka ut sin unge så Syd kan börja göra det hon är bäst på: vara snygg och slåss i extrema outfits. Lägg till detta en (i Alias alltid lika magnifik och) cool Lena Olin och de sjukt oväntade (nåja) slutsekunderna där Michael Vaughn återuppstod från det döda och ni fattar varför "Alias" kommer bli ihågkommet som en av det tidiga 2000-talets bästa serier (och varför "Mission Impossible 3" kommer regera nästa vecka, efter att Aliasskaparen J.J Abrahams tagit över rodret).
Påskmust 3v
Plötsligt sålde Konsum ut all sin must för 5 kronor flaskan.... Gissa vem som hamstrade?
Shoppingfynd 2v
Har absolut inga pengar kvar sen jag var i London...men fortsätter fynda för imaginära pengar. Helgens fynd inkluderar en ring, ett par schyssta, ljusa (billiga) basketkängor från Cheap Monday och en jättefin, grå t-shirt med en självmordsbenägen ko på från FCUK (två Londonresor utan att köpa ett enda plagg hos mitt forna favoritmärke...och så hittar man nåt i Gallerian i Stockholm).
"Let Me Introduce My friends" – CD m I’m from Barcelona Ny
Sommarpop med en hel skolklass. Lite tjatigt i längden kanske, men så behagligt trallvänligt att man bara måste sjunga med och önskar man satt i en bil på väg till badstranden. Att skriva recensioner för QX är verkligen superskoj...

Tveksamma Saker Just Nu:

"Shooting Dogs" – Film av Michael Caton-Jones
...och det blir inte tråkigare när man får se filmer man velat se hur länge som helst heller. Känns som jag plöjer igeom allt jag kan hitta om folkmordet i Rwanda...det är ju så jäkla intressant! Och även om denna filmen inte når riktigt samma höjder som "Hotel Rwanda", så innehåller den en del riktigt starka bilder och jag lämnade biografen småsnyftandes.
"Adams Äpplen" – Film av Anders Thomas Jensen
Helt klart sevärd, men inte riktigt i samma klass som "Blinkande Lyktor".

Dåliga Saker Just Nu

Skum Tunga
Måste besöka eller ringa en vårdcentral snarast.
Vädersvängningar
Nu när jag vant mig vid att kunna sitta och käka på balkongen vill jag inte vakna till en snöstorm helt plötsligt
Förkylning = Ingen Träning
För ett år sedan var jag inne i värsta morgonpromenad/styrketräningsperioden...nu stoppar halsontet all form av motion...och magen bara växer och växer.
"Hips Don't Lie" – Singel m Shakira feat.Wyclef Jean
Sätter sig som ett lim i huvudet...å sen går man där och sjunger "Shakira! Shakira!" en hel helg utan att man egentligen vill det....
Mammor Som Ammar Sina Barn tills De Flyttar Hemifrån
Inget som stör mig dagligen direkt...men jag råkade ramla över en dokumentär på femman om det här...och det är fanimej inte fräscht med två tioåringar hängande i brösten.

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: