05 mars 2006

Läget Just Nu - Vecka 10

Bra Saker Just Nu:

"Temple of Love" – MF-bidrag m BWO Ny
Hade hoppats att BWO skulle komma med något som kunde ge Carola en match i MF…så jag blev först lite besviken när jag hörde den första gången på radio och det lät som en av deras sämre singlar och en korsning av Xandee’s 1Life och Ace of Bace Beautiful Life… Men så såg jag deras scenshow och fick samma rysningar som när Lena Ph äntrade scenen för två år sedan. Martin är verkligen snyggare än nånsin (Marina också by the way…och de undvek listigt nog att fokusera på herr Bard) och tillsammans med schlagerkören lyfter han den ganska ordinära eurodiscodängan till schlagerhimlen. Klart vi ska skicka BWO till Aten!!
Melodifestivalen 2006 3v
Schlagerbögarna verkar chockade över att "Pudlarna" gick till Globen, men själv hade jag spelat på just den kombinationen och vann pengar. Tycker själv den där opera/musikal-grejens framgång före Jessica/Jessica/Kayo är mera chockerande i så fall. Hårdrock verkar ju vara "the new dansband" och "Night of Passion" är faktiskt i grunden en bättre låt än tillexempel Magnus Carlssons och har förmodligen bättre chans i Aten än Kikki&Bengtzing tillsammans… Men visst. Vinner de över BWO i Globen kommer jag bli skitsné.
"Den Perfekta Matlådan" – Kokbok av O. de Hoog&F.Paulún Ny
Ännu en perfekt födelsedagspresent (fick inte så många iofs – men bättre få och bra!) och en som dessutom talar om hur man fixar enkla och goda matlådor med bra GI-värde. Peston på gröna ärtor är en ny favorit hemma hos mig och jag äter den i stort sett till allting numera. Mums!
Daniel - Äldsta Polaren Ny
Skulle ju dra ned på polare på listan, men Daniel och jag träffas alldeles för sällan sedan han flyttade till Paris…och när vi ses så brukar för det mesta en (eller båda) av oss bli alldeles för full alternativt sjukt bakfull. Vet inte hur det går till…men samtidigt har vi en extremt otvungen, avslappnad relation som jag inte tror jag har med någon annan människa. Vi är som bröder (även om han knappast lär behöva en till brorsa) och jag ser redan fram emot nästa gång vi ses. Då är det min tur att... =P
"24, Säsong 5" – TV-serie på FOX/TV4 3v
Tror att en av hemligheterna bakom denna magiskt bra femte säsong är att man för första gången även låtit "de onda" vara tvungna att improvisera sin dag. Det gör allting mycket trovärdigare och samtidigt väldigt oförutsägbart på ett naturligare sätt. Man kan knappt vänta till nästa veckas avsnitt och jag förbannar att jag inte väntade tills jag hade alla avsnitt på en gång den här säsongen också…samtidigt kan man ju inte låta bli att kolla varje vecka.
Morgonpromenader Ny
It's back (flest placeringar på listan förra året)! Snön stoppar mig från att börja leta efter "den perfekta rundan" ute i storstan, så det får fungera med löpband så länge…men det blir å andra sidan extra trevligt när man får med sig syrran på morgonen. Nu ska man bara orka fortsätta också så kilona börjar rasa.
Rutig Skjorta från Topman - Shoppingfynd Ny
Så fin, så fin. Cowboyskjortan med guldränder som Brokebackbögarna skulle dödat för.
"Grey's Anatomy" - TV-serie på Kanal5/ABC 9v
Bäst i test. TV man måste älska.
Semlor 8v
Åt givetvis en på Fettisdagen (från Ture Sventons Temmelbageri) och sedan årets absolut sista i söndags. Nu får besattheten vila ett år igen. Men det var en trevlig tid vi hade tillsammans…
"Kronprinsessan" - TV-serie på SVT Ny
Verkar helt klart lovande efter första avsnittet…och Susanne Reuter är ju alltid bra när hon får vara småbitchig.

Tveksamma Saker Just Nu:

Nytt Uppdrag på Jobbet
Snart vet jag hur det är. Men jag saknar redan Pierre & Co.
Stegtävling på Steg.nu
Jag gillar ju att gå en massa, så den här tävlingen som jobbet tvingat på oss är ju smått designad för mig. Däremot tycker jag laggrejen är lite töntig (jag använder hellre min lilla mätare att sporra mig själv än att jaga en fri middag) och kunde de valt en sämre årstid? Snöstorm alternativt snömodd till knäna och istappar i huvudet. Sjukt.

Dåliga Saker Just Nu:

Snö
Jag avskyr när det sticker som små elaka spikar i ansiktet bara man försöker ta sig till T-banan…
Snö
…eller när man får massa äckligt snömodd upp på byxorna och måste ta tre steg framåt (och glida tillbaka två) för att komma fram en meter…
Snö
…för att inte tala om när man får ett gäng snö (i bästa fall) eller is (i sämsta fall) i huvudet när man försöker ta en söndagspromenad.

Sen är jag inte helt nöjd med att min bonusresa med jobbet hamnat på en helg då jag inte kan åka, eller att min mamma blev dålig och svimmade på pappas 60årsmiddag - men jag är så sjukt trött på snö så jag orkade inte ens gnälla över de grejerna.

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: