02 maj 2011

Läget Just Nu - Vecka 1118




Videoinspelning med Le Kid
Ny

Om ni bläddrar bakåt exakt ett år här i bloggen så hittar ni en lista full av Barcelona-äventyr. Det var Valborg 2010. Valborg 2011 var helt annorlund. Men på sitt sätt ändå helt briljant. Anledningen? Fem goda vänner, ett favorit-popband och en videoinspelning av videon till deras senaste singel. Jag pratar såklart om Le Kid och om mig och mina polares statistäventyr som medverkande på en väldigt sen klassfest i deras nya video. Resultatet lär bli magnifikt och kommer självklart dyka upp här i bloggen asap. Tack för att jag fick vara med! Ni missade väl förresten inte låt-för-låt-recensionen i fredags?
Sommarvärme Ny
Så fantastiskt. Så lättförgängligt. Så saknad när den är borta. Våren är en brutal årstid.
Olle Åt
För andra gången på raken lyckas min favorit(snart)tvååring få feber precis när morbror hälsar på. Dålig tajming. Eller så är han allergisk mot morbröder. Men vi hann i alla fall leka en hel del, öppna paket ihop, hoppa i diverse soffor och ha det allmänt mysigt innan de där fyrtio graderna tog över den annars så överenergiska kroppen. Hoppas vi ses snart igen!
"Huddinge (Le Kid Version)" – Ny singel med OrupNy
Jag var ett stort Orup-fan i min ungdom, men på senare år har den kärleken falnat rejält. Det blev inte mycket bättre av att mannen i fråga (efter en första utmärkt producerad singel) valde att vända sig till Peter Kvint och bli Bruce Springsteen-light på senaste skivan. Nu har han dock backat ett steg, gett tillbaka kommande singeln Huddinge till Felix & Märta - och fått en PetShopBoys-explosion med Le Kid-tjejerna på kör och ett oräkneligt antal orchestral hits tillbaka. Underbart! Alla låtar borde produceras sådär. Och då menar jag inte bara Orups.
"South Park" – Säsong 15 Ny
"The human centiPad"? Genialt!De första avsnitten på varje säsong är alltid glimrande trots att serien är inne på sitt femtonde år nu. Underbart!
Marabou Caribbean Ny
Mjölkchoklad med smak av kokos och banan? Ja, tack! Jag älskar ju kokos (utom kanske när Loka smaksätts med det) och banan & choklad är ju sedan länge ett klassiskt äktenskap (trots att jag vanligen avskyr bananer). Mums! Och det betyder dessutom att…
Kexchoklad Banan Ny
Den här nya kexchokladen inte är alltför dum den heller. Slår kanske inte originalet, men om de nu måste smaksätta den så är det här ett av de mer lyckade försöken.
"Om Sanningen Ska Fram" – Ny singel med Eric Amarillo2v
Fortfarande årets stora sommarhit – trots att den varken finns på iTunes eller Spotify i skrivande ögonblick.
"Morden i Midsomer" – Säsong 14 Ny
OK. Jag har egentligen svårt att försvara varför den här serien fortsätter att hamna på den gröna delen av listan år efter år. Jag vet ju att det är så mycket sämre än tidigare och rätt sunkig TV. Men ändå… När jag nu tjuvkikat på första avsnittet utan den gamle Barnaby (och med hans kusin med samma namn i huvudrollen istället) så fortsätter det ju vara en skön sommar-guiltypleasure för mig. Jag kan inte hjälpa det. Trots att tonen ändrats helt och första avsnittet var lite sådär i sin story (trots en piffig Samantha Bond). Egentligen inte ett rätt alltså. Still like it. Can't help it.
"Bountykolor"2v
Ta bort resterna från mitt jobb omedelbums innan jag äter ihjäl mig!





"The Voice" – Ny musiksåpa på NBC
Snurrstolarna var ett briljant grepp och juryn var kul. Grundidén med att man inte ska få se den som sjunger ger jag egentligen inte mycket för, men som det utfördes här så var det briljant. Fortsättningen verkar dock vara väldigt stulen från X-factor för jag ska gå igång alldeles, men nog kommer jag hålla ett halvt öga öppet på Xristina & Co.







Priserna på Mälarpaviljongen
MP är fortfarande det vackrast belägna utestället i centrum av vår väldigt vackra huvudstad, men deras priser blir mer och mer absurda för varje år. 89 kronor för ett glas rosé kommer aldrig vara rimligt när en hel flaska med samma vin kostar 20 spänn mindre på systemet. Speciellt när det serveras ljummet då det inte står i nån kyl utan bredvid den loja killen i kassan. Påslag är ok. Jag har pengar. Men att typ betala en halv löning för en bulle och en te är absurt.
"NittiLeaks" – Nytt Filip&Fredrik-program
Fortfarande en besvikelse vad gäller programform. Klippen är ace, dock.
SJ
Det där med att "försenade tåg nedprioriteras så att tåg som inte redan är sena inte ska bli försenade också" är säkert bra när man inte sitter på det försenade tåget.
Flygning
Det enda som ligger mellan mig och tio fantastiska dagar med ESC-bästisarna i Düsseldorf just nu.

Ungefär så just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en blogg med bra innehåll!

Mvh
Mikael
Brasilien

Anonym sa...

Från 1:a säsongen 2010 i Holland:

http://www.youtube.com/watch?v=29YYuzQDOKA&feature=player_embedded

Anonym sa...

Och första videon från Ben ute nu.

http://www.youtube.com/watch?v=2zv0zlWMAUo&feature=player_embedded