24 januari 2011

SoFo Records galore!

Två gånger idag har jag muttrat över att februarinumret av QX redan gått till tryck och att jag därför inte kunnat få med en låt till min Speldosa i det numret...och när jag nu sätter mig och ska skriva om dessa låtar här i bloggen märker jag att båda verkar framföras av artister signade till bolaget SoFo Records - en lable startad av min idol och snart nygamla schlagerkumpan Alexander Bard. Bra jobbat!


Först ut är min favorit färöing Brandur, som jag skrivit om i bloggen tidigare, och vars låt The Illusion Of idag går att höra hela, istället för det lilla smakprov som bjudits på tidigare, och som då visar sig vara precis så skönt A-ha-vibbig som man hoppats. Här är Brandur.




Tvåa på bollen är Alex Saidac. En tjej som tydligen jobbar med favoritproducenterna Oskar Holter/Jakob Erixon (som vi hört alldeles för lite av på sistone, i alla fall här i Sverige - var är ni när MF behöver er grabbar?) och som om man kan avgöra av soundet på första singeln siktar på ett sound någonstans mellan Ke$ha och Lady Gaga...fast med ett lite svenskare, mjukare dancesound i botten. Riktigt, riktigt bra. Lyssna själva: Här är We Shine.

3 kommentarer:

Anonym sa...

din musiksmak är verkligen usel, dock är din seriesmak väldigt bra! =)

Oswald sa...

hahaha
Min musiksmak är långt bredare än de två låtarna här ovan, men jag gissar att man kan inte ha allt. ;)

Anonym sa...

eller så tycker vi alla olika bara ;)