02 december 2010

Låtarna på Så Mycket Bättre-skivan

Här är låtarna som kommer finnas med på Så Mycket Bättre-skivan:



1 Lill-Babs - Så Klart!
2 Petter - En tuff brud i lyxförpackning
3 September - Vem ska jag tro på?
4 Plura - Det hon vill ha
5 Thomas Di Leva - Sträck ut din hand
6 Lasse Berghagen - Längesen
7 Christer Sandelin - Naked number one
8 Lill-Babs - Huvudet högt
9 September - Mikrofonkåt
10 Plura - Logiskt
11 Petter - Fulla för kärlekens skull
12 Christer Sandelin - Can't Get Over
13 Lasse Berghagen - Because I love you
14 Lill-Babs - Vi får vingar när vi älskar
15 Petter - Stockholm i mitt hjärta
16 September - Kärlekens tunga
17 Plura - Snurra min jord
18 Christer Sandelin - Jennie Jennie
19 Lasse Berghagen & Plura - Somliga går i trasiga skor

Snabbt omdöme?
Alldeles för lite Petter & September.
Alldeles för mycket Christer Sandelin.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Bara en tolkning av Thomas? De har iofs inte varit så roliga...

Calle från Uppsala sa...

Jag vet inte om jag håller med dig. Alla har fått med tre låtar var. De som har med mindre är Thomas Di Leva som bara har med en låt och Lasse Berghagen som har två plus en duett med Plura. Konspirationsteoretikern i mig säger att TV4 är med och sponsrar filmen om Cornelis,och vad passar bättre då än att ha med en av hans låtar på en skiva som TV4 ger ut? Petter är ändå störst på Spotify och iTunes. Skivan är nog mer för dem som inte har dessa funktioner i sin dator. Det ska vara något för alla. Personligen gick jag och hoppades på att man skulle ge ut ett dubbelalbum med alla låtar på. Besvikelse:( Ska bli intressant och se om två veckor ,när vinnaren från Idol 2010s skiva dyker upp i handeln,vilken skiva som säljer bäst. Och vinnaren är.....TV4

Mikaela sa...

Håller med, saknar en del av Petters och Septembers och saknar Dilevas Pettertolkning, bla. Jag menar Jennie Jennie....really.