03 september 2009

Oswald Holmes - mysteriet är löst!

Nu är mysteriet löst om varför 300 personer vid elvatiden i lördags sökte sig in här i bloggen - och svaret var faktiskt lite sjukare än jag väntat mig...

Åsiktstorpeden tipsade om att jag faktiskt använder Google Analytics. Aha! Men väl där så verkade alla besöken komma från Google... Hmmm? Varför googlar 300 människor samtidigt en lördag klockan elva?

Nästa steg: Vilken sökfras använde de? Och nu blir det lite roligt. Frasen som 300 människor hamnade hos Oswalds Popcorn i lördags var nämligen "Kärlek och Vindar"!
Jajamensan. Skriv in dessa ord och *poff* så hamnar man på en gammal hänvisning till Schlagerprofilerna (december 2007) och till mitt första inlägg om Linda Bengtzing och Markoolios schlagerhit (januari 2007).

Sååå. Varför googlar 300 personer efter Värsta Schlagern en lördag vid elva? Well, lyckligtvis har jag varit hemma hos mina föräldrar tillräckligt många lördagar för att ha en teori om det: Melodikrysset! Såklart. Och efter bara 3 sekunders random lyssnande i SRs 30-dagarsarkiv så...BINGO! En fråga om Värsta Schlagern.

Case closed.
Put a kettle on och släng fram nästa mysterium här i Midsomer!

4 kommentarer:

eurofivestar sa...

Hahaha, jag hade precis samma sak en helg när jag hade bloggen!! Sjukt märkligt!

Ronny sa...

Skandal att du inte la in videon till Värsta Schagern här! Grymt kul läsning iaf. Vi måste ligga med någon på SR som kan läcka vad de ska ha i Melodikrysset samma lördag. God knows hur mycket extra träffar vi kan få!

Johan sa...

Jag älskade Värsta Schlagern som jag nog aldrig älskat en schlagerlåt i hela mitt liv och spelade följdaktligen den sönder och samman under våren 2007. Nu har den fått vila ett tag och tack vare din text om Melodikrysset-mysteriet spotifyade jag den och lyssnade här på jobbet och fick fanimej gåshund. Refrängen, sticket och höjningen är schlagerguld när det är som allra mest glimmande!

VARFÖR tackade Markoolio nej till att bli joker med den här (och istället spara sig till årets otajmade superfiasko)?? Hade varit grytm intressant att ställa den mot Ark, Andreas Johnson och Måns. Jag tror de hade vunnit!

Fröken Harrysson sa...

Vilket fantastiskt roligt inlägg! Väl utfört detektivarbete också :)