15 juli 2009

Morgonmusik med brittiskt tema

Om en vecka åker jag till London.
Och nä, det här ska för en gångs skull inte handla om flygrädsla (det kommer säkert ska ni se) utan om musik.

Det finns ingen stad jag förknippar så mycket med popmusik som London, och senast jag var där var i november. Jag och FF hade en grym långhelg med kanelkaffe, massa shopping - och X Factor. X Factor-finalen var nämligen nästan där och hela England pratade om Alexandra Burke vs JLS vs "han-den-där-unge-irländaren-med-det-omöjliga-namnet". Till slut vann ju Alexandra, och inte ett öga var torrt.

Nu åker vi alltså dit igen (tillsammans med MrR) och gissa vilka som kommer ligga etta (och alltså spelas ungefär överallt, sådär som bara englandsettor kan göras när man rör sig i de mest turisttäta delarna av London) på topplistan den här gången? JLS.

Man kan inte säga att variationen är enorm, alltså. Här är deras låt/video Beat Again, som bara tills igår sålt nästan 44.000 exemplar i UK.



Mitt främsta minne av en låt under ett Londonbesök är för övrigt inte en etta (möjligen på klubblistan - på topplistan blev den "bara" sjua) utan Dannii Minogues Put a Needle on it. Tjejen strippade över hela väggar på Topshop och Selfridges och spelades så mycket att jag fortfarande känner doften av tunnelbanedamm och friterad fisk när jag hör den.



Idag går jag för övrigt på semester och stänger ned det dagliga bloggandet för typ tre veckor. I alla fall nästan. För i morgon släpps ju Emmy-nomineringarna, och det lär jag till exempel inte kunna hålla tyst om... Men i stort sett så tystnar poppandet i några förhoppningsvis vackra sommarveckor från och med i eftermiddag. Bara så ni vet.

Inga kommentarer: