03 juli 2009

Gästbloggare: Labyrint-Pär

Gästbloggare-Pär borde såklart fått prata om veckans Labyrint-lista här i bloggen igår, men så kan det gå när man kidnappas och "tvingas" åka ut till havet för att dricka champagne i solen med sina bästa vänner istället...

Ingen idé att slösa mera tid alltså. Här är Pärs veckorapport. Nu ska jag lyssna på utmanarna på Spotify och bestämma mig för hur jag ska rösta (jag gissar dock att det finns få utmanare som tilltalar mig den här veckan och att mina poäng kommer gå till Alcazar, Pet Shop Boys osv som vanligt) och jag bryr mig inte om hur ni röstar, bara ni röstar...och att ni såklart absolut ger poäng till underbara Love Can Turn Us Blind med Julian Brandt feat. Kitty Jutbring som får min tolva och som bara måste komma in på listan.

*****************************************************
Labyrint Topp 20 - vecka 0927

Röyksopp och Robyn verkar ha fått smörjmedel i maskineriet och roboten är nu uppe på bronsplats. De byter plats med Sarah Dawn Finer, vilket ju betyder att det är exakt samma fem hits i topp även den här veckan:

01/01 Is It True – Yohanna (7v)
02/02 Fairytale – Alexander Rybak (6v)
03/05 The Girl And The Robot – Röyksopp & Robyn (7v)
04/04 Always – AySel & Arash (6v)
05/03 Moving On – Sarah Dawn Finer (14v)


Pet Shop Boys på Cirkus var tydligen dunderbra och jag tillåter mig sörja att jag inte var där. På Labyrint är de nykomlingar på 8:e plats med Did You See Me Coming som därmed verkar vara en värdig uppföljare till vårsingeln. Alcazar följer också upp vårens framgångar och är högsta nykomling på 7:e plats med Burning. Back tthe 80’s med Aqua är tredje och sista nykomling – på 12:e plats. Shirley Clamp krossades och faller tveklöst ut efter en vecka tillsammans med Thåström och Kelly Clarkson. Det är onekligen 80-talsnostalgi som har greppet om listan, men även i bubblar- och utmanarfältet. Julian Brandt och Kitty var jättenära att slå bort estnisk etno, men får ny chans tillsammans med Dirty Dancing-cover och 80-talisten Maia.

Simon Norrsveden spred skön sommarfeeling, tyckte jag. Det tyckte inte ni. Men jag ger mig inte. Underdogs ska fram i ljuset. Det här är Passion Pit med elektropoppiga The Reeling som är en av 17 nya utmanare:



80-tal var det ja. Resten av utmanarna kollar du in före du plockar fram mentometerknappen och röstar!

/Pär


*****************************************************

Inga kommentarer: