20 maj 2009

Morgonmusik med Patrick Wolf

Igår satt jag och våndades med vilket betyg jag skulle ge Patrick Wolfs senaste skiva The Bachelor i nästa nummer av QX. Det är en mörk, småtung elektronisk platta han fått ur sig - och ni kan bara gissa hur långt låtarna på den ligger ifrån mina senaste veckors utflykter in i eurovisionmusikens tävlingsanpassade treminutare...

Jag vägde mellan två betyg och till slut blev det det lägre. Kanske får jag ångra det, men jag har annars alltid en tendens att fria snarare än att fälla betygsmässigt, och jag ångrar det nästan alltid så jag tänkte testa något nytt. Vad jag än satte så var jag övertygad om att det inte var en skiva jag kommer spela sönder och samman i framtiden - men samtidigt att det är en skiva som berör och som man känner på sig är en smula genial även om man själv hellre smäller på Remedy med Little Boots.

Nästa vecka får ni veta vad jag skrev - just nu får ni nöja er med killens senaste video till Vulture.

Inga kommentarer: