09 april 2009

Gästbloggare: Labyrint-Pär

Gästbloggare-Pärs Labyrintlista råder det i stort sett stiltje, medan det ironiskt nog på undertecknads iPod-dito (som dyker upp här i bloggen under påsken om jag hinner trots finbesök) är precis tvärt om och mer än hälften av låtarna har fallit ut sedan förra veckan!

Men nu pratar vi Labyrint och jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om hur jag ska rösta den här veckan. Inga av mina nya låtar i iPoden finns som utmanare och jag är småtrött på många Melodifestivallåtar (sönderspelade, någon). Det blir till att klicka på den lilla YouTube-länken till höger om alla låtarna och kolla igenom alla utmanarna för att hitta bra 10 oc 8 poängare denna veckan...

...ja för Alcazar ger jag ju inte upp såklart! Påskkram från mig och Pär!
*****************************************************
Labyrint Topp 20 - vecka 0915

Malena Ernman har tydligen Narnia-inspirerats och i Moskva blir ”La Voix” iskall på scenen. Var det inte lite på samma tema vi floppade förra året? Nåväl, på Labyrint Topp 20 klättrar hon ett steg närmare Alcazar – så här ser toppfemman ut:

01/01 Stay The Night – Alcazar (3v)
02/03 La Voix – Malena Ernamn (2v)
03/02 Moving On – Sarah Dawn Finer (2v)
04/04 Show Me Heaven – Lili & Susie (4v)
05/09 Hope & Glory – Måns Zelmerlöw (3v)


Schlagerkarusellen snurrar stabilt och lugnt när endast två nykläckta hits studsar in på listan. Britney Spears är högsta nykomling på 11:e plats med If U Seek Amy och Molly bubblar sig slutligen in på 16:e plats med sin Pling-klyscha. BWO åkte efter tre veckors fritt fall ut med sin synthballad och Lady GaGa snubblare på tröskeln till 20-veckorsklubben med Poker Face. Men gaga den som ger sig. Tjejens senaste tillskott i singelhögen får bubbla med Bob Hund och Ciaras sexiga hit med Justin. Stiltje i övrigt? Ja, faktiskt. Måns gör största klättringen och Caroline största raset när hon faller från 5:e till 10:e plats.

Nej, bättre att vi fokuserar på utmanarna istället! Miss Li, Anna Järvinen och Those Dancing Days har chans att lyckas bättre än den trio svenska poptjejer som misslyckades i förra veckans bubblarfält mot Molly. Men jag blickar utanför gränserna och hittar Milow med 50 Cent-covern Ayo Technology:



Emil Jensen som ni såg i videon förra veckan fixade 32:a plats precis i hälarna på Oasis. Inte så illa ändå. Glad påsk! Du röstar!


/Pär

*****************************************************

Inga kommentarer: