26 mars 2009

Gästbloggare: Labyrint-Pär

Jag har fortfarande inte fått okej för att publicera bilden på Gästbloggare-Pär (och nu tänker jag fortsätta muttra om det här tills han ger med sig) så han får fortsätta vara ett enigma för er ett tag till och ni får nöja er med att "bara" läsa hans Labyrintrapport som vanligt istället.

För er som inte kan få nog av schlager och Eurovision hos Schlagerprofilerna, så kan ni förresten snart börja följa Pärs nedräkning/genomgång av alla bidrag på Labyrint. Rekommenderas varmt, för få kan mera om ESC än Gästbloggare-Pär!

Men tillbaka till Labyrint. Läs nu inte bara det här och kolla på Marit-videon, utan rösta!! Själv är jag själaglad över Alcazars rekordsuccé och slänger min tolva i den riktningen igen. Eftersom sköna VV Brown floppade (näst sist) förra veckan går resten av mina poäng balnd annat till Malena Ernman, BWO (vars nya skiva kommer recenseras här i bloggen i eftermiddag), Sarah Dawn Finer (som jag tillsammans med vänner klämde ett sista glas champagne med vid halvtvåtiden i natt, vilket gör mig allt annat än pigg just nu) och Killers utmärkta Spaceman som jag nästan tappat bort i all schlager och för att jag lyssnade sönder den ifjol.

Nä, det är inte jag som ska prata här. Det är Pär. Och du, du ska rösta!

*****************************************************
Labyrint Topp 20 - vecka 0913

Succé är nästan ett för svagt ord för att beteckna de erövringar som årets Melodifestival-låtar gör på topplistorna. Varken Malena, Agnes eller Sarah har ännu fått chansen på Labyrint men redan är det full tumult. Nu är det dags för ännu en tjejduo att lämna ifrån sig pokalen till en nykomling! Alcazar kör en rejäl ångvält över motståndarna när Stay The Night samlar skyhöga poäng. Kolla in den här toppfemman:

01/NY Stay The Night – Alcazar (1v)
02/01 Show Me Heaven – Lili & Susie (2v)
03/NY Hope & Glory – Måns Zelmerlöw (1v)
04/NY Snälla Snälla – Caroline Af Ugglas (1v)
05/02 Higher – Star Pilots (2v)


Sedärja! Och det där ger faktiskt bara en hint om läget på resten av listan där ytterligare 5 nykomlingar är välkomnade. 1000 Miles med H.E.A.T. går in på 6:e plats och You’re My World med Emilia på 13:e. Där fylldes festivalkvoten – nästan. För Moto Boys sköra Hero klamrar sig också tag och är ny på 15:e plats! Dessutom bubblar sig Salem och Kevin Borg in på 18:e och 20:e plats. Falluckan öppnades helt och försvann ut i kylan gjorde Amy Diamond (1v), Melody Club (1v), Coldplay (3v), Sofia (3v), Lasse Lindh (4v), Shirley Clamp (5v), Katy Perry (17v) och Britney Spears (20v).

Jaha, är det ens möjligt att snurra ännu fortare på karusellen just nu? Jag tror det. Erik Segerstedt och Sebastien Tellier vill få en andra chans att hoppa på. Och i kön står ett om möjligt ännu starkare led med utmanare – och massa starka poptjejer! En av tjejerna är Marit Bergman med senaste singeln Bang Bang:



Jag tror inte Marit hamnar sist som First Aid Kit förra veckan, men hur ska hon vinna mot Malena och Agnes?


Du röstar!

/Pär

*****************************************************

Inga kommentarer: