10 augusti 2007

Läge(srappor)t Just Nu

* Fortfarande förkyld, galet snorig - men feberfri

* I Göteborg där det inte är Göteborgskal...förlåt...Kulturkalas denna helgen som jag först trodde, utan nästa (då jag är i Stockholm thank God). I stället är det Way out West-festival och fullt av glada, småsöta (positiv generalisering är alltid trevligt) indiepopbesökare i hela stan. Beats Gothia Cup every day.

* Pridelåten I'm Gay ligger etta på Hitlistan. Grattis Roger och ni andra som ligger bakom den! Personligen tycker jag fortfarande den är tre minuter sk*tmusik, men verkar tydligen vara hyfsat ensam om det. För det är väl inte så att det behövs säljas så lite singlar i Sverige för att bli etta den här tiden på året att det räcker med sympatisamlande homos i en pridepark för att nå den placeringen? Jag menar förra veckan låg ju Jimmy Jansson femma med sin nya stora hit...eh...vad den nu hette. Antar vi får veta hur det ligger till med det nästa vecka när Prideparken varit grusgrop i en vecka.

* Lokaltrafiken här får mig alltid att längta tillbaka till Stockholm igen. Vädret också (även om jag vet att det är samma klibbiga värme + regn där). Men temperaturen i lägenheten här (och okej...en hel del andra saker också) jämfört med den i Sthlm gör att jag aldrig vill boka biljett tillbaka...

* Men glöm svenska hitlistan en stund för nu är det så gott som bekräftat - Robyn kommer gå upp som nummer ett på Englandslistan (f'låt Kris...men 'Storbritannienlistan' låter inte som något man säger) denna helgen! Hur kul som helst. Känner mig superstolt som (med hjälp av A&A) hittade den där låten så tidigt, stoppade in den som etta på QX Speldosa - och därmed bidrog lite till att de dök upp på QX-galan. När spelades en Englandsetta live där sist, liksom?

* Nu blir det AW med Grabbarna Grus om några timmar. Mera öl är kanske inte det bästa för förkylningen, men att umgås med några som knappt vet vilka Bananarama är behövs för min absolut alldeles nödvändiga avprogrammering just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Oswald, det är inte bara sympatiserande homos som köper singeln. Alla volontärer får den dessutom. Det räknas också in i försäljningsstatistiken...

Oswald sa...

hahaha
Ja, där ser man...
Låt mig gissa att den inte ligger i topp den här veckan då.