26 april 2007

Diskussionsunderlag Kring Göteborgstexter (ett)

Den här askkoppen hittade jag utanför den nya lärarhögskolan mitt inne i stan.

Frågor man kan ställa sig:

A) I hur hårt grepp håller Ronny&Ragge fortfarande Sverige?

B) Om R&R hade sin storhetstid för fjorton år sedan - hur gammal är då denne Göteborgsvitsige lärarelev/klottrare/sabotör av offentliga askkoppar?

C) Är inte Göteborgsvitsandet roligare nu för tiden så bör de/vi kanske boosta Lisebergskaninen som symbol ännu lite hårdare?

2 kommentarer:

kazarnowicz sa...

Jag älskar ordvitsar. Jag garvade väldigt förtjust åt "Hot Fuzz"

- We have to do something, Frank's appointed himself as Judge, Jury and Executioner.

- He is not Judge Judy and Executioner!

Jag tyckte pöka-grejen var lite vardagsrolig. Men kanske inte den bild jag skulle sätta på en reklamskylt för Göteborg :-)

Oswald sa...

Jag blev mest förvånad över att det var så "retro-roligt" på något gjort-så-många-gånger-sätt.

Att någon såg "RÖKA" och genast f o r t f a r a n d e (15 år senare) genast tänkte "Fan, jag ska ändra R:et till ett P så det blir lite snuskigt"

Måate se Hott Fuzz. De engelska filmtidningarna jag brukar läsa hyllar den skamlöst.