23 januari 2007

Kort om The Razzies

Jag ska väl kort nämna "De Gyllene Hallonen" ("The Razzies") som varje år delas ut dagen innan Oscarsgalan - men till årets sämsta filmer. Nomineringarna släpps nämligen också dagen innan AMPAS tillkännager sina Oscarsnomineringar, och följdaktligen blev de offentliggjorda under gårdagen.

Anledningen att jag inte kommenterade dem då är inte att jag tycker de brukar vara fåniga på något sätt - jag tycker tvärtom de kan vara jäkligt roliga - utan för att nomineringarna i år var så självklara.

Jag menar: Lindsay Lohan, Sharon Stone, Carmen Electra, Lady In The Water, Martin Short, Jessica Simpson, Basic Instinct 2... Det fanns liksom inget som förvånade eller var roligt alls. Inga "Worst Screen Couple" i klass med "George W. Bush & EITHER Condoleeza Rice OR His Pet Goat in FAHRENHEIT 9-11" eller "Jamie Kennedy & ANYBODY Stuck Sharing the Screen with Him in SON OF THE MASK"
Ingen Jennifer Lopez eller Ben Affleck eller Halle Berry. Nada.

Det har tydligen varit ett dåligt år för dåliga filmer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lady In The Water är ju skitbra...