23 januari 2007

Are you on the list?

Igår återkom Heroes efter juluppehållet, med vad man kallar "Heroes - The second Chapter".

Manusförfattarna har ju sagt att man inte vill bli som Lost och ha massa outredda mysterier som bara växer och växer, utan istället väljer att dela in serien kapitelvis med ungefär en halv säsong i varje kapitel.

Om första kapitlets så kallade catchphrase var "Save the cheerleader - save the world!" så har man denna gången valt en lite mera t-shirtanpassad slogan:

Are you on the list?

Vilken lista det syftar på kan säkert den inbitne Heroestittaren snabbt räkna ut - och för er andra så är det bara att gratulera till att ni har en halv säsong med fantastiska avsnitt som ni kan ladda se på en kabelkanal nära er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yesss! Äntligen tillbaka! Jag blir nyfiken på symbolen som synts på lite olika ställen (http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_%28TV_series%29#The_symbol), intressant att den fått en betydelse nu iaf. Är det tisdag snart?

Oswald sa...

Oj...är man HELT under isen om man inte ens tänkt på det.
Jag är en dååålig TV-nörd.

Bad TV-nerd!
Bad TV-nerd!!

Anonym sa...

Asså, jag blir ju lite besviken på dig nu. Trodde ditt TV-tittande handlade om kvalitet (uppmärksamt inmundigande av högkvalitativ underhållning) och så har du missat symbolen?!?

Bad TV-nerd indeed...

;-)

Oswald sa...

Jamen det gör det ju!
Jag skäms...

Men jag ser nog mera helheter och applåderar över geniala plot-twistar och karaktärer som verkar levande...
...jag är kass på sådana där Arkiv X-detaljer. :)

Anonym sa...

Har du helt missat symbolen? Den dyker ju upp som en tatuering och grejer på flera personer osv. Dom har ju tom pratat om den! :)
Snygg bild btw... ;)

Oswald sa...

Ja, visst är den fin. ;)
hade en miljon Heroesbilder på datorn - men ändå var det den där som passade bäst.
Sträck på dig!
*hahaha*

Jamennufårnivälsluta!
Näää. Jag har inte tänkt på den.
Jag har fullt upp med att stirra in i Peter Petrellis vackra ögon. :P

Men jag betvivlar att jag NÅGONSIN kommer missa den i framtiden.
:D