19 december 2006

Kom på en sak!

I antal kilometer så är det alltså längre för mig att åka från Göteborg till mamma i Blekinge, än vad det var för Fuglesang att åka från Florida till sin rymdbas...

...så varför kan inte jag få en raket så jag slipper kuska genom småland på ett fullsatt kust-till-kust-tåg med en gigantisk, julklappsfylld väska?

...så varför kan inte jag få prata med kronprinsessan och bli inbjuden till slottet på middag (om jag lovar att ha stor dräkt på mig och låtsas att det inte finns luft i småland)?

...så varför kan inte jag bli hjälteförklarad för att jag kastar en freesbee?

Jag tror det har något med utbildning, utsikt från fönstret (Gislaved klår sällan en kvarting av jordgloben) och allmän hype över att ha förbrukat en årskonsumtion av bränsle på kortast tid att göra - men jag vet inte säkert.

Inga kommentarer: