24 oktober 2006

Tappad Sug

Sitter och ruvar på en ganska lång blogg som jag funderat på ett tag och har dessutom en hel del gamla och nya TV-tips att berätta om...men jag har liksom tappat sugen.

Dels har jag en trist förkylning som både stoppar min träning (mitt viktmål inför Londonresan känns allt längre och längre bort) och som får mig att bli alldeles seg, svettig och svårsväljande, och dels hittade jag en lapp i min trappuppgång igår som basunerade ut att NU börjar ÄNTLIGEN installationen av hiss i huset som ska vara klar i (*tada*) APRIL 2007!
De första elva (11!) veckorna rekommenderas ingen vara hemma mellan 8-17 ( i praktiken 7 märkte jag i morse) eftersom de ska bila och såga bort trappspindeln (hur jag ska komma upp till min lägenhet återstår alltså att se, men man får ju anta att de tänkt på det) och sedan börja bygga ett helt nytt schakt.
Det kändes lite sådär igår efter att ha släpat massa helgpackning ända från Mörkrets Hjärta och var sjöblöt efter skyfallet - dessutom fungerar fortfarande inte värmen och jag går invirad i mitt täcke hela kvällarna.

Får väl se hur det blir, men just nu känns väl inte ännu en flytt 2006 så långt borta - jag har ju trots allt lyxen att hyra genom mitt jobb och chansen att helt sonika gnälla till mig ännu en flytt om jag inte ska kräva att få flytta hem till Götet igen.
Det är förövrigt också ett övervägbart alternativ - där finns nämligen både värme och frys på rätt ställe istället för tvärt om.


När man är på det humöret så blir allting ännu jobbigare - FF fick erfara det om inte annat när han valde att skratta åt min absurda trappsituation i telefon...inte rätt drag - och när kassören på ICA Roslagstull (som för övrigt gott kunde knäppt tre extra knappar i sin skjorta...jag vill inte se hans man-nipples till mina havregryn) slog in fel grejer igår så fick han så svarta blickar från undertecknad att han nog undrade om de där 18 extra kronorna betydde liv och död för Oswald.

Ingen bra start på veckan.

Inga kommentarer: