23 augusti 2006

Veckans Bästa för Dina Sinnen

Hör: "Available (For You) " med Scissor Sisters
Ingen ny låt, utan B-sidan på första "Laura"-singeln. Men jag glömde den på min lista med "absolut nödvändiga Scissor Sisters-låtar" för en vecka sedan och har retat mig på det sedan dess.

Lukta: Skaldjur
I alla fall om du blivit bjuden på en kräftskiva...det hör till! Själv verkar jag bli utan skiva i år, vilket stör mig lite – speciellt som jag numera bor på den sidan landet som äter "min typ" av kräftor. Kanske ska köpa mig ett paket själv och mumsa upp?

Känn: Litenhet inför Naturkrafterna
När vädret brakar loss i gigantiska åskväder och regnfloder sköljer hål i Odengatan så känner man sig rätt liten som människa – men kan inte göra mycket mera än att luta sig tillbaka och fascineras.

Smaka: Stekt Spenatkyckling med Ärtpesto och Bönor
En av de mest populära rätterna hemma hos mig det här året. Härstammar från kokboken "Den Perfekta Matlådan" av O. de Hoog & F.Paulún, men har raffinerats och kombinerats lite (med annat gott, typ asiatiska kryddor och zucchini) av undertecknad.

Se: Prison Break
Tillbaka med restrerande halva säsong ett på TV3 – men framförallt tillbaka med nya, fräscha säsong 2-avsnitt i USA - och jag kan meddela att det börjar grymt bra. Oväntat bra, faktiskt. Många av de saker man var trött på i slutet av säsong ett – och många av de saker som kändes helt otroliga – stuvas om, kastas omkring, ifrågasätts…och verkar bli bättre!

Undvik Däremot:
Sömnbrist, Raymond&Marias nya singel "Storstadskvinnor Faller Ner Och Dö", Spöregn utan paraply

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den där spenatkyckligen skulle jag gärna vilja bli bjuden på... :-)

Oswald sa...

Sys: Det ska vi nog kunna ordna! Vi får väl se om det går att fixa på gasspisen också. :)

Anonym sa...

Hmm... ja, sömnbrist är verkligen ingen höjdare... *gäspar så tårarna rinner*

Fredrik sa...

jag höll på att komma försent till jobbet imorse...fastnade också med Lincoln, Michael och de andra.... ;-)

Oswald sa...

honky: Tell me about it! *gäspar lika stort*

I-probbe: Trots att de fuskade så är det en riktigt, riktigt bra utveckling av serien! KUL!! Synd bara att de drog så på det första säsongen...
Tror det kan komma en djupare analys/rapport härifrån i söndagens lista. ;)

Anonym sa...

Ja jag håller me. Spännande och full fart hela tiden.

FBI-killen var dock lite för synsk för min smak. Lite Fox Mulder över honom.

Oswald sa...

Ah, men jag gillade honom (avskydde honom i "Invasion")!
Tyckte det var HELT genialt att de kastade in någon som var på samma nivå som Michael och sm fick ställa alla de rätta frågorna som man ställt sig som tittare:
Hur kunde de få hålla på å gräva ostört? Hur visste de detta och detta? Etcetera.
Tyckte det adderade en helt ny dimension!

...och dödsfallet. Gud, jag stod upp och applåderade!
*hahaha*