27 augusti 2006

Fler Fallande Flygplan

"Kraschen innebär slutet på vad som bedömare kallat den säkraste perioden i det amerikanska flygets historia. Fram till i dag hade det inte skett någon större krasch sedan den 12 november 2001."

Förra veckan störtade ett passagerarplan i Ryssland av ett blixtnedslag eller turbulens (de vet inte), igår såg jag "United 93" och nu händer detta...
Man skulle kunna tro att jag bara är extra paranoid för att jag ska flyga om en och en halv vecka - men jag lovar (helt seriöst) att varje år vi åker iväg på konferens med företaget (alltid september/oktober) så börjar det falla plan från himlen.
Allvarligt. Kolla med mina kollegor.
De har alltid ett jäkla sjå att försöka förklara bort en massa olyckor varje år just den här tiden.

Och jag har stenkoll på lygplan året om så det är inte att jag är "extra känslig" just nu eller nå't.
Fast det är också en lögn. Jag är ett nervvrak med dödsångest vissa stunder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, jag är också livrädd nu! Australien om en månad... många timmar i flygplan. *hyperventilerar* :-/

Aronson sa...

Jag vet att inget jag säker kommer att kunna lugna dig. Med eftersom jag själv har fobier, vet jag hur jobbigt det kan vara. Men tro mig: det kommer att gå jättebra. Som jag har sagt tidigare: det är större risk att bli påkörd av en bil än att något händer när du flyger.

Så jag ska tänka på dig.

=)