24 juli 2006

Rapport från Blekinge, del III

Fortfarande noll fuckables under morgonpromenaderna. Syrran och jag lyckades dock pricka in både Blekinges landskapsträd (ek), landskapsblomma (kungsljus) och [en mosade version av vårat] landskapsdjur (ekoxen) i morse.

Lokaltidningens enda omnämnbara grej idag (förutom de förskräckliga outfits som de nyblivna föräldrarna – några typ 16 år gamla - hade på "Välkommen till Världen"-sidan) hittades av min svåger (som fyller år idag…hurrahurra…tårta ikväll) som noterade att "Ett gäng med poliser" varit tvungna att kallas in under Östersjöfestivalen. Ett gäng. Lite flera än "några stycken"? Några färre än "en hög"? Vi är inte så noga med siffror här i Karlskrona…


Snacka om att jag är periodare. Läste typ EN bok på hela våren. Nu läser jag en om dagen.

Aftonbladet tar väl annars dagens pris för intressant förstasida: "Riddare dödad av blixten efter tornerspel". Aftonbladet 1306? Baksidan är nästan ännu bättre: "Vild polisjakt på förrymd sköldpadda!". Akta så man inte tar den med bakdäcket, typ…

Bara idag har jag badat ungefär 300% mer än hela förra sommarbesöket här.

Blogger är jobbigt vanligtvis. Med 56k-modem är det helt outhärdligt att försöka blogga.

Att ligga i en hängmatta under björken med ett glas rosé och nyplockade smultron och börja på dagens andra bok – DET är semester det!

Är förövrigt besatt av sol. Har lyckligtvis pigmenten som klarar av det också. Under min period som fet (okej…jag vet att FF tycker jag har "trivselvikt" nu – även om jag tycker DET låter som en 40åring som skämtar bort sin ölkagge – men det ÄR en viss skillnad på att halka upp till storlek M från S för att man varit lite slapp med träningen och njutit av semestern än att behöva köpa XXL för att skjortan ska sitta snyggt...och något ska jag ju ta tag i i höst…Pride kan behöva lite mindre tajta t-shirts i år dock ;)) för fem år sedan så var min förmåga att bli brun som en sydamerikan mitt enda snygghetsvapen och den enda gång på året jag trivdes lite med hur jag såg ut. Nu njuter jag mest och försöker suga åt mig ljuset till i höst.

Ikväll ska svågern fixa renskav. Blir första gången jag inte käkar grillat sedan jag kom hit.

För andra året i rad lyckas jag pricka in Karlskrona den enda sommarveckan då SVT inte sänder "Morden i Midsomer". Men det blir en annan deckare ikväll!

I natt regnade det här för första gången på hur länge som helst. I exakt sex minuter. Min far är snabb med klockan.

Trivs oerhört bra här. Men jag börjar snart klättra på väggarna efter lite för mycket släkt och lite för lite FF, Egg&Milk, Stockholmsbalkong, Majornabalkong, bredband, fika med Hampus och fröken Harrysson.

Inga kommentarer: