08 juli 2006

Lärda Läxor en Lördagsmorgon

…att köpa en yoggi, en trekantsmacka, en kaffe och en vatten på 7Eleven är dyrare än en pannkaksbrunch på Egg&Milk i Göteborg...

…att alla platser i X2000s första klass har inte eluttag så man kan koppla in laptopen när batteriet suger...

…att få en ny (fantastiskt fin W810i) mobiltelefon är sjukt mycket smidigare än förr. *pling* - så var (nästan) allting klart och konfigurerat...

…att gå på bio själv, även när det inte är Göteborgs Film Festival – är faktiskt helt okej och ganska skönt. Bortsett från att Grand på Sveavägen inte har någon AC på ("Folk har klagat på att de får ont i nacken av draget!" Hm. Det var knappast 40 grader i salongen då va?) och man flyter bort i kollektivt svett...

…att det kommer massa kul film till Astoria i höst. Almodovars nya verkar mycket…Almodovar. Och Susanne Biers senaste danska film med Mads Mikkelsen kommer äntligen den första september...

…att jag tydligen missat två riktigt bra arenakonserter i år. Robbie och numera också Depeche...

…att åka tåg klockan åtta en lördag är tidigt…och det blir inte roligare av att man inte kunnat sova i värmen...

4 kommentarer:

Aronson sa...

Jag går ofta på bio ensam. Det är bäst. Så slipper man analysera sönder filmen efteråt.

För övrigt kommer jag bittert ångra att jag inte lyckades få tag på biljetter till Robbie Williams.

Jag blev dessutom erbjuden biljett till Depeche, men tackade nej...

Anonym sa...

Ååååh, Mads Mikkelsen. Jag är kär i honom och hans kindben * svimmar stillsamt*

Anonym sa...

jag kan inte annat göra än att konstatera att du missade något som inte gick på depeche.
robbie i alla ära, men depeche är kungarna.
och nej, jag är inte det minsta opartisk, ha ha...

Oswald sa...

aronson: Att analyserar filmerna efteråt är ju halva nöjet...

tania: Undertecknad kanske inte svimmar - men jag håller helt klart med dig om att "Danmarks Persbrandt" är ljusår bättre är originalet. :D

MrC: Skulle väl vara för sällskapet och stämningen då. ;) Men jag måste nog säga att hur bra det än var så hade jag nog hellre sett Robbie av de två. Såg ju DM i vintras, även om det förmodligen var tråkigare på innevarvet.
Men visst. Det lär ha varit en magisk kväll i fredags.

Samtidigt så vet både du och jag vad som gäller: Innan vi står tillsammans en meter framför Jake Shears & Ana Matronic så toppar INGET Danmark2005. :D