06 juli 2006

Badpremiär

Nu har jag badat för första gången i år.
Det blev lite oväntat i en sjö i Sollentuna som heter Rösjön, och med folk här på avdelningen på lunchen.
Helt okej badställe för en badkruka som mig.
Jag vägrar nämligen hoppa i vatten där jag inte bottnar och vill helst ha strand eller brygga-med-stege. Avskyr klippor där man måste plöja sig fram i tång för att nå bråddjupt vatten. Är dessutom inte så förtjust i sjöar. De är liksom dyiga och luktar skumt. Och har fisk. Stor fisk.

Bäst är "sandstrand vid manetfritt hav" - helt klart!

Bra badställen i Sverige enligt mig:
1. Böda Sand [Varenda sommar som barn]
2. Trummenäs [Karlskrona. Standardstället med mamsen&pappsen]
3. Halmstad [Någon av de långa stränderna en manetfri dag...helst blåsig med vågor]
4. Knösö [Syrrans & mitt hemliga (nåja) ställe]
5. "Det där stället på landet på västkusten där vi var med Carina&Co en gång"
6. Åhus [Bara varit där en gång men det var en grym strand]

Finns säkert flera, men jag kommer inte på dem just nu bara. Någon som vill bada?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ni med er badbyxor till jobbet imorse, eller var det naket som gällde?

Oswald sa...

Vi pratar äldre damer här...
Det var baddräkt, badrock, strandväska och planerat i Outlook sedan en vecka tillbaka.
För dem alltså.
Jag hade badbyxor.
Svarta. Björn Borg.
Förra årets modell.
Helt ute.

Anonym sa...

Meeeeeeen det är ju bara ett stenkast ifrån där jag bor( om man kastar rätt så bra) .Skoj :)Jag öär också en badkruka tycker att det t o m är för kallt vatten i badhuset .

Oswald sa...

Coolt. Då kunde jag ju kilat in på en kaffe efter lunchen. ;)

Visst är det där en konstig åldersgrej?
När man var lite låg man ju i vattnet tills man var blå och morsan fick fiska upp en eller muta med glass...
...nu badar jag knappt alls eller möjligen kvickt i, tio simtag - och så upp igen.
=)

Anonym sa...

Precis! Vi kunde ha suttit på min takterass och ätit nybakade bullar :)

Oswald sa...

Åhhhh. Gott! Och coolt med takterass.