30 november 2006

Tankar en Torsdagseftermiddag

Med premiären av Rocky VI ( Rocky Balboa) i början av nästa år, Die Hard IV (Live Free or Die Hard) på sommaren och Rambo IV (In the Serpent's Eye) 2008 (och dessutom har vi ju Indy IV som slutligen ser ut att vara en realitet) så känns väl inte nyheten om att Eddie Murphy (stärkt av hyllningarna för rollen i Dreamgirls) sitter i förhandlingar om en Snuten i Hollywood 4 speciellt förvånande? 80tals-franchises är (tydligen) det nya svarta! Fast de verkar inte få ha romerska siffror längre...

Det ska även i fortsättningen vara lagligt att ha sex med djur i Danmark. Precis som i Sverige alltså. Skillnaden är att man i Danmark i fortsättning måste vara säker på att man inte skadar djuret... Ah. Smart. Så om ditt marsvin ler även efteråt och tar en cigarett så är det bara att fortsätta träffas.

Manolo tar upp den snygga Filippa K-butiken som FF hittade förra helgen i Göteborg. Området kring Södra Larmgatan befäster sin position som Göteborgs roligaste shoppingdistrikt.

En aspackad Danny DeVito i amerikanska morgonprogrammet The View? Must see TV! Det var länge sedan han var så rolig…och piiiiiip-gubben fick en extra stressig morgon kan man misstänka.


Och HÄR kan man se Seinfeldt – The Lost Episode, som gör en schyst sammanfattning av hela Michael Richards-historien med hjälp av Seinfeldt-klipp!

Paolo Roberto tycker att det är ett stort politiskt genombrott att proffsboxning tillåts i Sverige efter flera år av lobbying. Perspektiv någon? Själv tycker jag att det inte är någon större skillnad på om folk slår varandra och någon ger dem pengar efteråt, istället för att de gör samma sak och inte får betalt. Däremot kan jag bli lite skeptisk över Paolos utalanden om att boxarna nu ätligen kan få svensk sjukvård om de skadar sig... Det känns liksom inte som om ökade kostnader för sjukvården och mera hjärnskador är något bra syfte till att tillåta en sport på något sätt. I mitt tycke behöver man nog ändå ha någon form av hjärnskada för att vilja gå upp i en fyrkantig sak som kallas ring och få stryk tills man tuppar av...frivilligt. Men vill pojkarna bråka under ordnade former och någon är dum nog att betala dem för det och för att se det så...visst.

Dags att nominera till QX Gaygala! Läs här och klicka er vidare. Själv lyckades jag rätt snabbt få fram vilka jag ska rösta på i alla kategorier utom Årets Homo... Det framstår fortfarande som ett stort mysterium för mig.

I morse när jag stod på löpbandet på gymmet så spelade en kort, kort sekvens av Europes video till Cherokee i Nöjesnytt. Så nu har jag hela dagen gått och nynnat "Cherokeeeeeeee - marching on the trail of tears" – vilket är ungefär så mycket jag kan av låten. Vedervärdigt.

Dagens låt är såklart ändå inte Cherokee förresten. Det är Moneybrothers cover av gamla Kirsty McColl/Tracy Ullman-hiten They Don’t Know, som på svenska fått namnet Dom Vet Ingenting Om Oss. Riktigt bra. Läste om den i en blogg igår...och på kvällen såg jag att Bexton & Co redan snappat upp den på QX-speldosa i decembernumret. Imponerande! Låten dyker upp på kommande albumet Pengabrorsan (See what he did there? Eh? Eh?)

Roxettes nya singel Reveal är väl bara för bedrövlig?

Idolfinal imorgon och stackars Erik är sjuk. Sista spiken i kistan för en eventuell vinstchans, kanske? Nåväl. Nu är ju i och för sig inte en Idolvinst ett tecken på att man får framgång – och att man åker ut är definitivt inte ett tecken på att karriären tar slut. Se bara på American Idol! Min favorit i årets upplaga - Chris Daughtry – som så nesligt blev utröstad som nummer fyra från slutet...hans skiva hoppade direkt in som nummer två på amerikanska albumlistan...och det ett halvår efter att vinnaren koras och ytterligare längre tid sen Chris Daughtry lämnade scenen.

Allra bäst i år för före detta American Idols har det väl ändå annars gått för Jennifer Hudson. Hudson som åkte ut när det var sex personer kvar i säsong 3 (MrC – var det den säsongen du såg??) och blev riktigt sågad (ungefär som alla andra i American Idol) av Simon Cowell...gör nu megasuccé i nya musikalfilmen Dreamgirls och är en av de som räknas till att vara garanterade en Oscar i februari. Mr Cowell själv fick gå ut i Oprah och vackert äta upp sina tidigare hårda ord om Jennifer, när hon sjöng skjortan av hela studion i musikalens showstopper And I’m Telling You – I’m Not Going. Jag hade fel....men tycker ändå jag har en viss del i Jennifers karriär. Snälla tacka mig när du vinner din Oscar! Kan väl vara en snabb sammanfattning av vad Simon C fick ur sig efteråt.

När ska man börja kunna handla från andra länder på iTunes? Jag vill ju ha Robyns nya englandsfixade EP The Rakamonie EP! Hur ska man fixa det lagligt annars? Och vet du E-man...hon har bara med den BRA versionen av Be Mine! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Reveal har jag inte hört men den förra var ju bedrövlig.