01 augusti 2006

Kortisar Nedtecknade på Tåget till Stockholm

Läser Aronsons magblogg och käner mig precis likadan. Mitt självförtroende är i botten inför Pride och jag kommer känna mig som "den lilla korta, feta som snackar" bredvid mina längre och vältränade vänner... Inget kul.
Visst - det sitter mycket i huvudet. Dels för att jag vägt uppemot 90kg en gång i tiden och kommer alltid att se mig som lika tjock och äcklig i mina egna ögon (så fort jag går över de 67kg jag stoppade vid), och dels för att jag ifjol hade varit svinduktig med träning och morgonpromenader hela våren och kände mig som snyggast just då i slutet av sommaren. I år har det varit förkylning efter förkylning och så mängder av mat senaste veckan hemma hos mamma. Inte kul alls. Paradoxalt är ju FF mera fit than ever så jag får väl finna mig i att vara den man inte vill vara i "Helan och Halvan" den här Pride...
(Och jag jagar inga "men du är ju inte alls tjock"-kommentarer (den här gången) med det här inlägget. Grejen är att det sitter i mitt huvud...och känner man sig inte snygg och attraktiv så gör man inte det... Det har egentligen ingenting att göra med ur mycket man verkligen väger.)

Dagens kändisspan på tåget: Sara Löfgren sitter mittemot. Innan så nynnade hon på en låt i sin iPod.

I en sammanställning på vad alla länder i världen helst ser på TV så vinner CSI:Miami... Den enda serie (jag klarar inte David Caruso) på amerikanska topp 10-listan som jag INTE följer. Det är ju skönt att inte vara för mainstream...

Vart kan man hitta Marit ergmans nya låt om nu den (enligt Aftonbladet) ska ha släppts online?

Lyssnar i stort sett bara på tre låtar i iPoden just nu. Alla är danslåtar...men HELT olika. Scissor Sister är klassisk popdans i buggtakt, Oakenfold&Murphy är mera stenhård catwalk/"klänga-runt-en-stång"-dans, och Justin Timberlake är mera "ska vi verkligen inte skita i att dansa och knulla till musiken istället"-dans...

Om nu Quetzala Blanco har Madonnas "Let It Will Be" som favortilåt, varför kallar hon den för "Let It Well Be" i sin helmystiska recension (jag fattar inte om hon är positiv eller negativ).

Ska bli skoj att dra med syrran på Schlager-Pride på torsdag för första gången. Hoppas bara det inte regnar, utan att det åtminstone blir som ifojl (det regnade hela dagen UTOM mellan 18-22). Hittils vet jag bara om Kate Ryan och Shirley Clamp som kommer...men jag känner mig ganska säker på att det blir hur bra som helst ändå efter det som Edward fixade ifjol.

Snart tillbaka i Stockholm - känns som om bloggandet kommer att bli lite mera uppstyrt igen då!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte nog att bloggandet från Blekinge var ganska uppstyrt... men nu när jag snart börjar jobba igen så ser jag fram emot högre frekvens på inläggen.

Jag klarar inte heller av Caruso, men följer CSI:Miami ändå, mest för att jag är inprogrammerad på måndag kl 21.... (jag som kör onedladdat på svensk TV-tid, sååååå jävla 1926-2003)

Aronson sa...

Kort? Hur kort är du?

När du ändå är på g och berättar om schlagerkvällen, och eftersom du läxat upp mig angående Håkan Hellström: kan du inte förklara storheten med Shirley Clamp...?

Oswald sa...

F2: tack för senast! Å jag lovar bättra mig tills du börjar jobba!

Aronson: Enochsjuttiotreochenhalv.
Och nä. Jag har absolut ingen koll på Shirley Clamps storhet.
Den får du helt klart fråga någon annan om.

Fredrik sa...

Det stora med Shirley måste väl ändå vara hennes byst?... ;-)

Anonym sa...

Men... du är väl inte tjock? ;)

Anade faktiskt att du om någon ens skulle känna igen French Revolutioncitatet!

Ta en öl i Pride Park?

Oswald sa...

I-landsproblem: Eller hennes hår?

RSF: *hahaha* Klart man känner till sin French Revolution. Har skivan på vinyl och letade efter den på CD i flera år - och tillslut så hade en av mina nyfunna (nåja) bögpolare den.
Tyvärr försvann låtarna i en iPodkrasch, men jag får nog se till att låna den igen...
'(Alien too) Falling', 'This is not the End' och (framförallt) 'The Lights of Fantasia' då.
*mmmm*

En öl verkar ju gjutet!

Anonym sa...

Ossie: Just de låtarna (plus Hurricane och Moscow & Washington) finns alltid i min iPod. Måste alltid ha en mapp 80-talsnostalgi med. :-)

Har skickat mitt nummer på en gaysajt nära dig, för att förbättra oddsen för den där ölen.

Kim da Costa sa...

Hahaa, den där recensionen av fröken Blanco var det sämsta jag läst på länge. Faktafel efter faktafel och jag ogillar skarpt hennes sätt att skriva.

Om du står bredvid mig på Pride kan du vara den-korte-fete-som-snackar och jag blir per automatik den-korte-fete-som-är-tyst-som-en-mus.

Anonym sa...

Jag är också enochsjuttiotreochenhalv! Det är nog världens bästa längd. :-)